?> کتاب «بشتابید خدا تشنه است» منتشر شد | قم نیوز
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 33959
با موضوع اهمیت باران و صرفه‌جویی در مصرف آب

کتاب «بشتابید خدا تشنه است» منتشر شد

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل انتتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از چاپ کتاب «بشتابید خدا تشنه است» با موضوع اهمیت باران و صرفه‌جویی در مصرف آب خبر داد.
کتاب «بشتابید خدا تشنه است» منتشر شد
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب بشتابید خدا تشنه است اظهار کرد: خداوند در بیش از ۲۵ آیه از قرآن کریم اهمیت آب باران را به انسان گوشزد می‌کند و ارزش این نعمت بزرگ و حیاتی را به او یادآور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد این آیات نشانه توجه ویژه خداوند به باران و لزوم تداوم آن برای ادامه حیات و زندگی بسیاری از گیاهان و جانوران روی خشکی است.

مدیرعامل انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه خداوند در قرآن بارها از آب باران سخن گفته است، گفت: این امر انسان را به تفکر درباره نزول آب از آسمان واداشته است و ارزش و اهمیت بیش از اندازه آن را یادآور می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش اول کتاب با عنوان آب در قرآن، تنها به بیان چند آیه اکتفا کرده و دیدگاه قرآن در زمینه آب را مورد توجه قرار داده است.

سبحانی‌نیا عنوان کرد: این کتاب به وابستگی زندگی گیاهان، جانوران و انسان به آب به ویژه آب باران، تاکید بر اهمیت آب شیرین و تفکر در زمینه این نعمت ارزنده الهی می‌پردازد و قدردانی از آن و سرور و نشاط حاصل از سرسبزی که در گرو باریدن باران است را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بخش دوم دارای عنوان آب کلید تقرب به خدا است، گفت: صواب نوشاندن آب به تشنگان، الگوی مصرف آب، ممانعت استفاده از آب، پرهیز از آلوده کردن آب، پرهیز از اسراف آب، آثار اسراف و برخی از عوامل خشکسالی در بخش‌های دیگر این کتاب مطرح می‌شود.

کتاب «بشتابید خدا تشنه است» از سوی محمدتقی سبحانی‌نیا تالیف شده و با شمارگان هزار نسخه و جلد شومیز نرم و قیمت ۵ هزار تومان چاپ شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci33ap.t1apw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما