جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 3400
آیت‌الله حسینی بوشهری:

اجازه عبور یک قطره نفت را نمی‌دهیم

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه پیام رزمایش ولایت 90 صلح و امنیت برای منطقه بوده است، گفت: اگر دشمنان بخواهند ما را به سمت تحریم‌ نفت سوق دهند اجازه نخواهیم داد که حتی یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور کند.
اجازه عبور یک قطره نفت را نمی‌دهیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌‌هاشم حسینی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به ماجرای دیدار فردی با امام رضا(ع) و سخن گفتن این فرد از عظمت خاندان اهل بیت اظهار داشت: امام رضا(ع) در پاسخ این فرد گفت :آنچه که موجب عظمت و شرافت خاندان پیامبر گرامی اسلام شده است همانا تقوا و اطاعت خداوند متعال است".

وی با اشاره به اینکه باید تلاش و جدیت ما این باشد که در مسیر تقوا حرکت کنیم، به ویژگی‌های شخصیتی امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری امام سجاد(ع) که برای همه ما می‌تواند نقش الگویی داشته باشد ‌ارتباط‌ قوی نسبت به قرآن است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه ما به عنوان رهرو راه بزرگان باید با قرآن انس بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمود "اگر آنچه بین مشرق و مغرب است از بین برود ولی قرآن با من باشد بیمی به خود راه نمی‌دهم" و این سخن نشان از جایگاه قرآن نزد آن حضرت دارد.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در اوج و قله عبادت بود، اضافه کرد: امام باقر(ع) درباره پدر بزرگوارشان می‌فرماید "پدرم هر وقت نماز می‌گذارد به گونه‌ای عبادت می‌کرد که گویی آخرین نمازی است که اقامه می‌کند".

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه سیره اهل بیت تکریم نسبت به فقرا بوده است، افزود: وقتی سائلی نزد امام سجاد می‌آمد ایشان آن فرد را بسیار تکریم می‌کرد و این سیره باید برای ما درس‌آموز باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در جامعه خفقان زده آن دوران به وسیله دعا پیام‌های خود را به مردم منتقل می‌کردند و صحیفه سجادیه‌ شاهکار آن حضرت است و جامعه باید نسبت به این کتاب ارزشمند اهتمام بیشتری داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به دیگر روش‌های تربیتی امام سجاد(ع) گفت: ایشان بردگان را می‌خرید و بعد از یک سال تربیت کردن، آزاد می‌کرد و آن حضرت اینچنین در جامعه افراد را پراکنده می‌ساخت تا به تبیین فضیلت اهل بیت بپردازند.

وی نقش حضرت زین‌العابدین را نسبت به نهضت عاشورا بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امام سجاد(ع) شاهد صحنه‌هایی جانکاه بوده است و ایشان هرجا که می‌رسید فریاد می‌کشید و همواره سوگوار عاشورای حسینی بود.

حسینی بوشهری در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت شهدای هویزه در ۱۶ دی ماه سال ۵۹ تصریح کرد: این روز به نام سالگرد شهادت حماسی شهدای هویزه شناخته می‌شود و در آن روز ۱۰۰ نفر از برادران پاسدار و دانشجو در منطقه هویزه به شهادت رسیدند و دشمن شهر هویزه را به اشغال خود درآورده و این شهر را ویران کرد و همه باید بدانیم شهدای عزیز سرمایه‌های ما هستند و باید نسبت به ادامه راه شهدا اهتمام داشته باشیم.

وی ۱۷ دی ماه روز کشف حجاب توسط رضا شاه را مورد توجه قرار داد و گفت: آنها می‌خواستند هویت جامعه اسلامی ما را از بین ببرند و در این روز در جشن فارغ التحصیلی دختران رسما برنامه کشف حجاب را اعلام کرده و عده‌ای به گونه‌ای عمل کردند که ابراز کنند با آنچه که شاه کشور خواسته، همراه هستند.

امام جمعه قم تاکید کرد: امروز در پرتو پیروزی انقلاب فضای جامعه تغییر کرده است، ولی خواهران مسلمان توجه داشته باشند آن روز اگر رضاشاه به عنوان عامل انگلیس دست به کار شد تا حجاب را بی‌اعتبار کند، امروز هم وضعیت از همان فرهنگ غرب نشات گرفته و حتی نسبت به شهرهای مذهبی ما طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی افزود: حجاب در جامعه اسلامی مایه عزت و اعتبار است و نگذاریم این هویت ملی و اسلامی را از ما بگیرند.

حسینی بوشهری با اشاره به برگزاری نشست اندیشه‌های راهبردی زن و خانواده گفت: رهبری می‌خواهند گوشزد کنند که زن و خانواده در یک جامعه اسلامی نقش آفرین هستند و کار اساسی زنان تربیت فرزندان لایق و همسرداری است.

وی اضافه کرد: فضای جامعه دینی نباید به فضای مورد پسند غرب تبدیل شود، باید سنت‌ها و ضرورت‌های خود را پاس بداریم چرا که غربی‌ها به زن نگاه ابزاری داشته و حیثیت زنان را از بین برده‌اند.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی سال ۵۶ گفت: قم مطلع قصیده بلند نهضت اسلامی، سرآغاز پیروزی انقلاب، رمز مقاومت و استقامت در طول چند دهه انقلاب اسلامی است و این شهر از چنین جایگاه والایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۱۹ دی با ۹ دی گره خورده و تا قیام صاحب الامر مردم قم همواره حافظ اسلام و انقلاب هستند، تاکید کرد: اگر آن کارنامه درخشان به نام روحانیت و مردم قم ثبت نمی‌شد ممکن بود روزی هویت انقلاب ما را انکار کنند.

حسینی بوشهری به ۱۵ دی ماه روز گزینش اشاره کرد و گفت: گزینش سالم کار بسیار مهمی است و بخش زیادی از رضایت مردم در سایه گزینش‌های سالم است.

وی با اشاره به اینکه در گزینش‌ها بعد اعتقادی، رفتاری، اخلاقی و سیاسی باید مورد ملاحظه قرار گیرد، افزود: کسانی که به مردم خدمت رسانی می‌کنند باید عاشق خدمت به نظام و رهبری باشند تا دشمن نسبت به کارکرد کارگزاران نظام اسلامی طمع نکند.

امام جمعه قم با تقدیر از ارتش قهرمان و نیروی دریایی به دلیل برگزاری رزمایش ولایت ۹۰ گفت: مهم‌ترین پیام این رزمایش پیام صلح و امنیت بوده و ما به همه دنیا می‌گوییم که خلیج فارس جای حضور بیگانگان نیست.

وی با اشاره به تهدید‌های دشمن مبنی بر تشدید تحریم‌ها تاکید کرد: اگر دشمنان بخواهند ما را به سمت تحریم‌ نفت سوق دهند اجازه نخواهیم داد که حتی یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور کند.اگر دشمن بخواهد تحریم‌های ما را به سوی تحریم نفت سوق دهد اجازه نخواهیم داد یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور‌ کند.

وی با اشاره به وضعیت کشور بحرین گفت: مردم مظلوم بحرین فداکارانه در مقابل دستگاه حاکم هر روز عزم خود را جزم می‌کنند و امیدواریم که پیروزی نصیب آنها شود.

حسینی بوشهری اوضاع کشور عراق را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم عراق از شر بیگانگان نجات پیدا کرده‌اند و امیدواریم انسجام، اقتدار و وحدت بیشتر بین دولت و ملت آنها ایجاد شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که با حضور گسترده مردم در صحنه، انتخابات این کشور به یک همایش بزرگ همانند همایش ۹ دی تبدیل شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.uapct1a5ubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما