شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 1506
امام جمعه قم:

آمریکا و سگ هارش آرزوی ترساندن ایران را به گور می‌برند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: آمریکا و سگ هارش یعنی رژیم صهیونیستی آرزوی ترساندن ملت ایران و تاثیرگذاری این تهدیدها در روحیه ملت را به گور خواهند برد.
آمریکا و سگ هارش آرزوی ترساندن ایران را به گور می‌برند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید‌محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: از مواردی که انسان می‌تواند خود را محک بزند تا ارتباط خود با تقوا را ارزیابی کند، این است که وقتی کسی انسان را امر به تقوای الهی می‌کند ببیند برخورد او با این نصیحت چگونه است.

وی افزود: اگر انسان به پرخاشگری در برابر امر به تقوا بپردازد، باید بداند که به بیماری دل مبتلا شده است و اگر انسان به ترمیم و درمان این مرض قلبی نپردازد به بیماری نفاق مبتلا می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به عزت و حالات آن در انسان گفت: بشر ذاتا عزت خواه است و انسان باید عزتمندی خود را در بندگی خالصانه خدا بجوید.

وی اضافه کرد: انسان با عمل صالح و کردار شایسته می‌تواند عزت را از آن خود کند و کسانی که به دنبال مکر و حیله هستند دنبال عزت غیرخدایی هستند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه راهنمایان عزت ائمه اطهار هستند، خاطرنشان کرد: مشرکان برای پیدا کردن راه عزت مورد نظر خود به سراغ بت‌هایشان می‌روند.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام هادی(ع) و عید سعید غدیر‌خم گفت: دهه مبارکه ولایت ایام سرور و شادی معنوی برای مومان است.

سعیدی با بیان اینکه امام هادی در ۱۵ ذی‌الحجه در مدینه به دنیا آمدند، اضافه کرد: ایشان بعد از امام جواد زعامت شیعه را عهده‌دار شدند.

وی ادامه داد: زیارت جامعه کبیره از جمله میراث ارزشمندی است که از این امام همام به یادگار مانده است و این زیارت را حضرت هادی به درخواست یکی از شیعیان تبیین کردند و این زیارت یک دوره کامل امام شناسی محسوب می‌شود.

امام جمعه قم در ادامه فرارسیدن عید سعید غدیر را گرامی داشت و افزود: در این روز بزرگ نبی مکرم اسلام به امر خداوند امیرالمومنین علی(ع) به جانشینی خود منصوب کردند.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره مائده گفت: طبق این آیه با خلافت امیر‌المومنین(ع) همه توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شد و بعد از معرفی امیرالمومنین(ع) به ولایت خوف و ترس از دسیسه دشمنان برای نابودی اسلام بی‌اثر شد.

سعیدی با اشاره به اینکه حسادت و حب و بغض‌ها از اصلی‌ترین موانع حق است، تصریح کرد: انسان باید در راه شناخت ولی، فقط امر خداوند را مد نظر قرار دهد.

وی تاکید کرد: با این انتصاب خداوند پیشرفت رو به رشدی در دین پدید آمد و سبب تکامل دین شد، چون دین به برکت خلافت علی(ع) مفسر واقعی پیدا کرد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) عنوان کرد: نعمت ولایت الهی که در ولایت پیامبر اکرم(س) تبلور یافته بود با تشریع ولایت امیرالمومنین(ع) و فرزندان ایشان تا روز قیامت پایدار شد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام با داشتن چنین متولیانی برای همیشه به دین برگزیده و مورد رضای خداوند برای جامعه بشری تبدیل شد.

سعیدی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: امیدواریم که خداوند ما را از پیروان واقعی اهل بیت و قرآن کریم قرار دهد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مسائل روز دنیا اظهار کرد: یکی از شگردهای دشمنان در برابر نظام اسلامی ترساندن ایران بوده و آنها همواره این توطئه را دنبال می‌کردند.

وی اضافه کرد: غربی‌ها در رسانه‌ها و اخبار و همچنین از طریق ترور، تحریک قومیت‌ها، تحریم‌ها و محاصره اقتصادی و راه انداختن جنگ تحمیلی برای پشیمان کردن ایران از طرفداری از اسلام ناب محمدی تلاش گسترده‌ای داشته‌اند.

سعیدی عنوان کرد: اما با حضور حضرت امام و مدیریت عالی ایشان و همراهی مثال‌زدنی امت حزب‌الله نه تنها ایرانیان نترسیدند، بلکه دشمنان همواره شکست‌های سختی را در برابر ایران متحمل شدند.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی از دل این تهدید‌ها و سختی‌ها هر روز به لطف خدا رشد کرد و به موقعیت‌های ارزشمندی از جمله دانش هسته‌ای دست یافت.

امام جمعه قم گفت: طرفداری جانانه ملت از وجود مقدس ولی فقیه زمانشان حضرت امام و بعد از ایشان از شخصیت عظیم‌الشانی از تبار آل الله یعنی آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مثال‌زدنی بوده است.

وی اضافه کرد: اخیرا یکی از افسران سابق سازمان سیا اعتراف کرده که تمام هدف دولت‌های فعلی و قبلی آمریکا از این برنامه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده‌اند برای این است که ایران را بترسانند، چرا که ایرانی‌ها از آمریکایی‌ها نمی‌ترسند و این مسئله موجب نگرانی آنها شده است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: پیام ما به غرب، آمریکای جنایتکار و سگ‌هار آنها یعنی رژیم صهیونیستی این است که ما از تبار کسانی هستیم که قرآن آنها را تربیت کرده و از تهدیدها هراسی نداریم.

وی تاکید کرد: بنابر این پیام ما در برابر تحرکاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنانی اخیرشان به آن اشاره کردند این است که با توکل به خدا، توسل به قرآن و پیروی از رهبری و حمایت ملت به راه خود ادامه داده و جنایتکاران جهانی آرزوی ترساندن ایرانیان را به فضل خدا به گور خواهند برد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.z0f2yt0k9a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما