يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : 34042
منبع : شهر نیوز
فرماندار قم:

كانال آب شهر پرديسان نيازمند پايش و نظارت است

قم نيوز : قم نگار: فرماندار قم گفت: پايش كانال آب منطقه پرديسان توسط اداره كل راه و شهرسازي استان ضروري است.
كانال آب شهر پرديسان نيازمند پايش و نظارت است
به گزارش قم نگار، رضا سيار روز در دهمين جلسه شوراي حفاظت از منابع آب قم در سالن جلسه امام جواد (ع) استانداري قم با بيان اينكه پرديسان در سال هاي اخير بارندگي هاي زيادي را تجربه كرده است، اظهار داشت: اگر بارندگي اخير در اين منطقه به صورت تگرگ نبود، به دليل جاري شدن سيلاب به طور حتم مشكل هاي بسيار زياد تري در پرديسان به وجود مي آمد.

وي تصريح كرد: امور آب منطقه اي به طور رسمي و كتبي درخواست تعيين محل عبور آب از پرديسان را به راه و شهرسازي بدهد، چراكه هنوز جاي اصلاح و انجام يك سري اقدام هاي قابل قبول براي بازگشايي مسير آب وجود دارد.

سيار با بيان اينكه كانال موجود در پرديسان نشان داد كه براي عبور آب با حجم بالا مناسب نيست، اضافه كرد: در بارندگي اخير سيلاب از مسيري متفاوت تر از مسير قبلي كه براي آن پيش بيني پل شده بود، به منطقه پرديسان ورود پيدا كرد؛ لذا راه و شهرسازي بايد پايش جدي را در مورد آن انجام دهد.

فرماندار قم با تاكيد بر اينكه رسانه ها نبايد با سوژه سازي باعث ايجاد اضطراب و نگراني در نزد اهالي پرديسان شوند، تصريح كرد: در ذهن ساكنان منطقه پرديسان در مورد اينكه چرا اين شهر همچنان در مقابل نفوذ سيلاب از مقاومت لازم برخوردار نيست، سوال هاي زيادي ايجاد شده است.

سيار افزود: بايد مردم پرديسان از اطمينان كافي براي ايمن بودن در برابر سيلاب برخوردار شوند.

فرماندار قم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه تعداد چاه هاي غير مجاز كشاورزي با دبي بالا در قم به تعداد زياد وجود ندارد، گفت: چاه هاي كشاورزي قم همه داراي دبي هاي پايين هستند، ولي هر كدام بر منابع آبي پايين دست خود تاثير گذاري زيادي دارند.

وي با اشاره به ورود شوراي عالي امنيت ملي كشور به بحث مديريت منابع آبي، آن را براي احياي حقوق از دست رفته حقابه قنات هاي قم در چند سال گذشته ظرفيت خوبي عنوان كرد و افزود: با اين اقدام قنات در قم به دبي گذشته خود باز مي گردد و افراد متخلف نيز برابر قانون مجازات مي شوند.

شهر پرديسان قم در ۱۰ كيلومتري جنوب غربي قم واقع است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccixq1.2bq008laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما