سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 34122
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان قم:

مشکلات گردشگری قم با حمایت از بخش خصوصی برطرف شود

قم نيوز : قم نگار: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم گفت: در حوزه گردشگری شهر قم با مشکلاتی روبه‌رو است که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب بخش خصوصی از تسهیلات مناسبی برخوردار شود و با حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای توسعه زیرساخت‌های قم اقدام کند.
مشکلات گردشگری قم با حمایت از بخش خصوصی برطرف شود
به گزارش قم نگار، سید احمد وحیدی ظهر امروز در مراسم معارفه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم که در سالن همایش‌های اداره کل سازمان میراث فرهنگی قم برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در راستای توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: در دوسال اخیر و با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد تغییر نگاه به حوزه گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید بر لزوم رفع مشکلات گردشگری استان قم و اهتمام مسئولان در این زمینه افزود: در حوزه گردشگری شهر مقدس قم با مشکلاتی روبرو است که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب بخش خصوصی از تسهیلات مناسبی برخوردار شود و با حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای توسعه زیرساخت‌های استان قم اقدامات موثری انجام شود.

وحیدی با اشاره اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم در جهان اسلام و لزوم توجه ویژه به این شهر گفت: شهر مقدس قم پایگاه تفکر شیعی جهان اسلام است و روزانه شاهد حضور زائران خارجی و داخلی هستیم که بعد از توافق هسته‌ای گردشگران خارجی سفر بیشتری به این شهر انجام می‌دهند و از این رو باید در جهت تأمین نیازهای گردشگران برنامه ریزی انجام دهیم و استفاده مناسبی از حضور آن‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور گردشگران در استان قم سبب توسعه و رونق این استان می‌شود بیان کرد: ماندگاری گردشگران، توسعه اقتصادی و درآمدزایی استان قم را به همراه دارد که در این زمینه باید با توسعه خدمات ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت گردشگران خارجی گفت: گردشگران خارجی به عنوان سفیران فرهنگی ایران محسوب می‌شوند، گردشگران با بازدید از آثار تاریخی و آشنایی با فرهنگ و هویت اصیل ایرانی در انتقال فرهنگ کشورمان مؤثر هستند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb58bf.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما