پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : 34193
منبع : خبرگزاری مهر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

افزایش سن ازدواج و طلاق در کشور فاجعه بزرگی است

قم نيوز : قم نگار: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فروپاشی خانواده را آسیب اساسی در جامعه دانست و گفت: متأسفانه سن ازدواج و طلاق در کشور افزایش یافته و این فاجعه بزرگی برای کشور است.
افزایش سن ازدواج و طلاق در کشور فاجعه بزرگی است
به گزارش قم نگار، علی جنتی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به فعالیت شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها، اظهار داشت: این شورا‌ها وظیفه رسیدگی به نابسامانی‌ها و فرهنگ عمومی مردم را دارند و در این جهت فعالیت می‌کنند.

وی ابراز داشت: خانواده یکی از اولویت‌های کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و فروپاشی این نهاد مهم یکی از آسیب‌های اساسی در جامعه کنونی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با افزایش سن ازدواج در کشور گفت: متأسفانه با بی‌رغبتی جوانان به ازدواج سن ازدواج به خصوص در میان دختران افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر طلاق‌ها در سال اول زندگی صورت می‌گیرد، ادامه داد: فاجعه بزرگ‌تر طلاق در جامعه است به طوری که از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

۱۱ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند
جنتی با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند، ابراز کرد: بیشتر مسائل همچون اعتیاد، قاچاق مواد مخدر و فساد اخلاقی در حاشیه شهر‌ها منشأ دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌های زندانیان ساکن در حاشیه شهر‌ها در امرار معاش خود با مشکل مواجه هستند و از این رو بعضی از آن‌ها متأسفانه به فساد روی آورده‌اند.

وی در این زمینه اضافه کرد: لازم است برای امرار معاش این گونه خانواده‌ها فکری شود و برنامه ریزی‌هایی جدی صورت گیرد.

جنتی با بیان اینکه طی دو سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی شایسته‌ای در دولت صورت گرفته، افزود: تلاش ما در این است تا بتوانیم با ابزارهایی که در اختیار داریم در جهت توسعه فرهنگ اسلامی قرآنی فعالیت کنیم و این عمل را در برنامه‌های کاری خود همچون حمایت از چاپ کتاب‌های داریم.

وی با اشاره به وجود ۷۰ هزار مسجد در کشور بیان داشت: ۲۰ هزار مسجد تحت پوشش کانون‌های فرهنگی قرار دارند و وزارت ارشاد امکانات مختلفی را در اختیار آنان قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همیاری این وزارتخانه با حافظان و قاریان قرآن کریم، ادامه داد: ۲ هزار موسسه قرآنی را نیز تحت حمایت خود قرار داده‌ایم و در جهت توسعه فرهنگ قرآنی از محل اعتبارات خود کمک‌هایی به این موسسات شده است.

مشکلات دولت بسیار زیاد است
وی با اشاره به اینکه مشکلات دولت بسیار زیاد است، یادآور شد: امسال دولت یکی از کارهای سخت خود را پشت سر می‌گذارد و این درست مانند اوایل انقلاب تاکنون و همچنین سال آخر جنگ تحمیلی است که نفت را با قیمت پایین می‌فروختیم و خزانه خالی شده بود.

جنتی عنوان کرد: امسال نفت از ۱۰۰ دلار به ۴۵ دلار رسید در حالی که نمی‌توانیم بیش از یک میلیون بشکه نیز بفروشیم و از این رو دولت با تنگنای جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه بسیاری افراد مستحق دریافت یارانه نیستند، ابراز کرد: یارانه‌ها و دادن ماهانه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به مردم یکی دیگر از مسائلی است که برای دولت مشکل آفرین شده است.

۱۵۰ هزار واحد ناتمام مسکن مهر بر دوش دولت مشکل است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسکن مهر خدمات عمومی همچون مسجد، مدرسه و کتابخانه ندارد، افزود: یکی دیگر از مشکلات دولت ۱۵۰ هزار واحد ناتمام مسکن مهر است که بر روی دستان این دولت باقی ماند.

جنتی اظهار کرد: امید داریم طی یک و یا دو ماه آینده با توافق‌هاییی که در چارچوب برجام صورت گرفته در کار دولت گشایشی حاصل شود و خدمات بیشتری نیز به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjtvet.uqexhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما