پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : 34192
آیت الله صافی گلپایگانی:

وزارت ارشاد "دین" را شاخص اصلی فعالیت‌های خود قرار دهد

قم نيوز : قم نگار:آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه وزارت ارشاد در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه فعالیت کند، گفت: در موضوع موسیقی و سایر شاخه‌های فرهنگی و هنری رویکرد این وزارت خانه دینی باشد.
وزارت ارشاد "دین" را شاخص اصلی فعالیت‌های خود قرار دهد
به گزارش قم نگار، آیت الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مردم از برخی وزیران ارشاد گذشته گله مند بودند و به همین دلیل از شما انتظار خدمات بیشتری دارند، شما فرزند یکی از روحانیون بزرگ هستید که سطح انتظار از شما بیشتر است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مسئله اعتقادات دینی و مذهبی موضوع مهمی است که وزارت ارشاد باید فرصت ایجاد شده در بخش فعالیت‌های فرهنگی را مغتنم بشمارد و اهتمام لازم دراین زمینه را داشته باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت‌های دینی در وزارت ارشاد بیان کرد: اهتمام لازم را داشته باشید تا اقدامات شما اساس دینی داشته باشد تا بتوان به اهداف اسلامی و برخی کمبودهایی که در رشته‌های فرهنگی هنری وجود دارد رفع شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه فعالیت کند، عنوان کرد: وزارت ارشاد باید به گونه‌ای عمل کند که اگر نقصی وجود دارد رفع شود و در موضوع موسیقی و سایر شاخه‌های فرهنگی و هنری رویکرد این وزارت خانه دینی باشد.

وی با تاکید بر رفع مشکلات مالی حوزه چاپ افزود: وزارت ارشاد باید مسائل مربوط به چاپ و نشر کتب را رعایت کند، مردم از شما توقعات بیشتری نسبت به وزرای سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند و انتظار فعالیت فرهنگی بیشتر و خدمات‌رسانی بهتری را نسبت به دوران‌های گذشته از شما دارند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه جلوی کمبودهایی که در رشته‌های فرهنگی و هنری وجود دارد گرفته شود، بیان کرد: در رشته‌های فرهنگی و هنری باید حساسیت‌های دینی رعایت شود و مقاصد اسلامی نیز فراهم شود.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات جامعه عنوان کرد: مسئولان کشور توفیق خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب را دارند از رو باید به مسائل فکری، مذهبی و اعتقادی مردم توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcirzap.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما