يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 34293
منبع : خبرگزاری مهر
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم:

۸۰۰۰ واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای قم وجود دارد

قم نيوز : قم نگار: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم از وجود نزدیک به هشت هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای این استان خبر داد.
۸۰۰۰ واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای قم وجود دارد
به گزارش قم نگار، داریوش بلدی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای قم مقاوم سازی شده‌اند، افزود: از ابتدای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی که از سال ۸۴ آغاز شده ۱۰ هزار پرونده مقاوم سازی مسکن روستایی در قم تشکیل شده که به بانک معرفی شده‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم گفت: طی سال جاری هزار و ۵۰۰ فقره وام برای مقاوم سازی مسکن روستایی اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: شرایط وام های داده شده برای مقاوم سازی مسکن روستایی شامل ۲ سال دوره مشارکت و ۱۳ سال بازپرداخت با سود پنج درصد است که در روستاها و شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر این تسهیلات پرداخت می‌شود.

بلدی در خصوص نحوه ثبت نام افزود: متقاضیان می‌توانند به شعبه‌های بنیاد مسکن در بخش‌ها مراجعه کنند و پس از تهیه نقشه پروانه دریافت شده و به بانک معرفی می‌شود و پس از پیشرفت فیزیکی مسکن و تأیید ناظران نظام فنی روستایی تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وی گفت: با توجه به وجود گسل‌های فراوان در استان قم برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از زلزله احتمالی، مقاوم سازی خانه‌های روستایی امری ضروری است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قم عنوان کرد: نزدیک به هشت هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان قم نیازمند مقاوم سازی هستند.

وی بیان کرد: در روستاها و شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت و دوره مشارکت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود و با توجه به وضعیت استان قم که احتمال وجود زلزله وجود دارد، مردم جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود به دفاتر نمایندگی بنیاد مسکن در مرکز بخش‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaeune.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما