سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 8543

مقاوم سازی واحدهای مسکونی در قم ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن استان قم در منطقه زلزله خبز، مقاوم سازی واحدهای مسکونی ضروری است.
مقاوم سازی واحدهای مسکونی در قم ضروری است
به گزارش قم نیوز، داریوش بلدی امروز با اشاره به قرار گرفتن استان قم در منطقه زلزله‌خیز اظهار داشت: با توجه به واقع شدن استان قم در منطقه زلزله‌خیز، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در این منطقه ضروری است‎.‎

وی عنوان داشت: طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی دارای سه حلقه بنیاد مسکن، بانک‌ها و مردم بوده و به کمک این زنجیر روستاهای استان قم مقاوم‌سازی می‌شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال ۸۴ سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها برای مقاوم‌سازی تسهیلات دریافت می‌کنند‎.‎

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته بنا شده هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در هر سال مقاوم‌سازی شود و پس از شش سال، مقاوم‌سازی ۹ هزار واحد مسکونی روستایی به پایان برسد‎ ‎.

بلدی از افتتاح ۳۱ پروژه در هفته دولت خبر داد و افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح ۲۵ ساختمان دهیاری در سطح روستاهای استان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان‌های دهیاری در بخش جعفرآباد در روستاهای حیدرآباد، شریف‌آباد، الویرآباد و علی‌آباد انقلاب، در بخش مرکزی در روستاهای مبارک‌آباد، سراجه، حاجی‌آباد، کوه سفید و حسین‌آباد میش مست، در بخش سلفچگان در روستاهای اسلام‌آباد، جنداب، یکه‌باغ، خدیجه‌خاتون و خلج‌آباد افتتاح می‌شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان داشت: روستاهای خورآباد، ابرجس، کرمجگان و فردو از دیگر روستاهایی هستند که ساختمان دهیاری در آنها افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به احداث چهار ساختمان آتش‌نشانی و خریداری سه ماشین آتش‌نشانی گفت: روستاهای پاچیان، قاهان و صرم از جمله روستاهایی هستند که ساختمان آتش‌نشانی در آنان احداث شده است.

بلدی ادامه داد: پنج هزار و پانصدمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده طرح ویژه بهسازی در روستاهای استان قم از دیگر پروژه‌هایی بوده که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.abwurhbsfiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما