يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 8046

مقاوم‌سازی 5000 واحد مسکونی روستایی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم از مقاوم‌سازی 5 هزار واحد مسکونی روستایی از سال 84 تاکنون در قم خبر داد.
مقاوم‌سازی 5000 واحد مسکونی روستایی در قم
به گزارش قم نیوز، داریوش بلدی با اشاره به موقعیت استان قم اظهار کرد: این استان در منطقه‌ زلزله‌خیز واقع شده، بنابراین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در این منطقه ضروری است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سال ۸۴ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها برای مقاوم‌سازی تسهیلات دریافت می‌کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم با بیان اینکه ۱۷ هزار واحد مسکونی در روستاها داریم، عنوان داشت: در همین دوره زمانی هشت هزار نفر در استان قم برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد پنج هزار نفر با دریافت تسهیلات به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود پرداختند.‌

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته بنا شده هزار و ۵۰۰ واحد در هر سال مقاوم‌سازی شود تا پس از شش سال مقاوم‌سازی ۹ هزار واحد مسکونی روستایی به پایان برسد.

بلدی با اشاره به وظیفه ناظران فنی گفت: این ناظران وظیفه نظارت را بر عهده دارند و با مشاهده میزان پیشرفت فیزیکی ساختمان طی سه مرحله وام را به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

وی به مشکلاتی در زمینه ارائه تسهیلات اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات در سال‌های گذشته خوب و سهل‌الوصول بود و با سود پنج درصد به افراد متقاضی تعلق می‌گرفت، ولی متاسفانه سال ۹۰، سود ۲۱ درصد را برای پرداخت تسهیلات عنوان کردند که این مسئله سبب کندی و نارضایتی مردم شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته پنج میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان تعلق می‌گرفت، ولی در سال ۹۰ میزان تسهیلات به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با رعایت اصول فنی و نظارت بنیاد مسکن افزایش پیدا کرد.

وی عنوان داشت: رایزنی‌هایی انجام شده تا سود وام‌های تسهیلاتی به میزان پنج درصد بازگردد تا متقاضیان راحت‌تر بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.xeofuqeymsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما