جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 34492
کرباسچی:

افراد دلسوز و کارآمد از هر جناح سیاسی باید وارد صحنه انتخابات شوند

قم نيوز : قم نگار: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: افراد دلسوز، کارآمد و همه کسانی که دل آنان برای منافع ملی کشور می تپد باید وارد صحنه سیاسی انتخابات شده و برای کمک به منافع ملی کاندید شوند.
افراد دلسوز و کارآمد از هر جناح سیاسی باید وارد صحنه انتخابات شوند
به گزارش قم نگار، غلامحسین کرباسچی روز جمعه در سلسله نشست های ماهیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان قم در دفتر مجمع مدرسان و محققان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مشکلات مشترک در کشور چنان زیاد است که باید از ظرفیت همه دلسوزان برای کمک به رفع مشکلات مردم و انقلاب اسلامی استفاده کرد.

کرباسچی یادآور شد: اگر کسی بخواهد برای تصمیم گیری در مجلس یا سایر امور مدیریتی وارد شود باید ابتدا دلسوز کشور بوده و نیازها و مشکل ها را خوب بفهمد و بزرگترین نشانه حزب اللهی بودن نیز توانایی کار و دلسوزی برای مردم است.

وی گفت: باید صادقانه و بدون غرض ورزی تصمیم بگیریم، هیچ کس در کشور دنبال خیانت عمدی نیست ولی برخی بدون توجه و ناخواسته به منافع ملی آسیب می زنند، بنابراین در انتخابات آینده باید افراد شناخته شده و کسانی که برای منافع ملی صلاحیت و کارآمدی داشته باشند، انتخاب شوند.

کرباسچی یادآور شد: روزی که نام دکتر حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، کسی دنبال این نبود که وی از چه جناحی است، چون آقای روحانی هم با تجربه و هم آشنا به مسائل کشور بوده و موفقیت های کم نظیری برای ایشان به خاطر این تجربه حاصل شده است.

کرباسچی گفت: ملاک ما برای معرفی کاندیدا در انتخابات مجلس نیز باید صلاحیت علمی، دانش و تجربه کافی برای اداره امور و دلسوزی برای مردم باشد.

وی به عنوان نمونه گفت: دکتر لاریجانی از شخصیت هایی است که در مساله برجام اثبات کرده که منافع ملی را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح می دهند و امروز بسیاری از افراد می گویند ایشان صلاحیت چنین سمتی(ریاست مجلس) را دارد.

کرباسچی یادآور شد: البته برخی هم دنبال منافع ملی نیستند و ساز و کار خود را دارند ولی ما نسبت به شخصیت هایی که سال ها در مسند امور بودند و خوب هم عمل کردند نمی توانیم شرعا و قانونا مخالفتی داشته باشیم.

وی گفت: اگر در شرایطی این شخصیت ها از مسند امور حذف شوند در مقابل آنها، افراد بهتری جایگزین نمی شوند، ما در چارچوب قانون جمهوری اسلامی باید رفتار کنیم، ممکن است در جاهایی هم نسبت به شیوه صلاحیت ها توسط شورای نگهبان هم انتقاد داشته باشیم ولی طبق قانون باید عمل کنیم.

وی در پاسخ به پرسش «توصیه حضرتعالی به همفکران جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو» گفت: در انتخابات شرایط کشور ما حساس است، چالش های سیاسی در هر انتخاباتی است باید این چالش ها را به حداقل برسانیم.

کرباسچی اظهار کرد: ما اگر با کسانی حتی صد درصد مخالف هستیم ولی باید با هم در مورد منافع ملی کشور حرف بزنیم و اگر ۲۰ درصد با هم قدر مشترک پیدا کنیم می توانیم مسائل کلان کشور را با وحدت ملی پیش ببریم.

این فعال سیاسی اظهار کرد: اقتدار کشور نیازمند وحدت ملی بین حکومت و مردم است و این مهم در صورتی محقق می شود که حتی روی حداقل ها نیز تفاهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر یک دولت در چهار سال بتواند به حداقل خواسته های مردم رسیدگی کند به طور قطع خود مردم باید دنبال آنها بروند که دوباره بیایید و سایر مشکل ها را حل کنید.

کرباسچی گفت: حتی با نمایندگانی که مخالف ما هستند باید حرف بزنیم و به آنان بگوییم آیا رفع معضل بیکاری در کشور جز با سرمایه گذاری امکان پذیر است؟، اگر امنیت برای سرمایه گذار نباشد کسی اینجا سرمایه گذاری می کند؟.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: البته نمی گوییم چشم بسته باید حرکت کنیم، باید مراقب باشیم به ویژه در شرایطی فعلی که اطراف ما آتش و خون است، ولی نباید عده ای هر روز نیز با تجمعی امنیت کشور را به هم بزنیم و این خدمت به منافع ملی نیست.

کرباسچی گفت: همه جوانان و نیروهای اصلاح طلب باید سطح مطالعات خود را در زمینه مسائل فکری و اعتقادی بالا ببرند، ما در مسائل اعتقادی دچار سطحی گری شده ایم، گاهی نوع مسائلی که برای جوانان مطرح می کنیم سطحی است.

وی ادامه داد: دستگاه رسانه ای ما از این همه انسان های قوی که در حوزه علمیه وجود دارد خوب استفاده نمی کند و گاهی در برنامه های مذهبی، متاسفانه حرف های ضعیف و اعتقاد سست کن مطرح می شود.

وی خطاب به جوانان اصلاح طلب در قم گفت: عده ای می خواهند امید را از ما بگیرند ولی نباید اجازه دهیم این افراد بذر ناامید را بپاشند، نباید امید در نسل جوان ما از بین برود، برای خدمت به کشور در صحنه ها حاضر باشیم.

کرباسچی همچنین با اشاره به دعای عرفه امام حسین (ع) از جوانان خواست بیشتر در این دعا تمرکز کنند.

وی ادامه داد: ما در مورد امام حسین(ع) چند جمله حماسی ایشان را بدون وارد شدن در عمق این سخنان را انتخاب کردیم، در حالی که اگر سه متن در فرهنگ شیعه وجود داشته باشد که در توحید، خداشناسی و معارف دینی و بیان مکتب اسلام مستحکم باشد یکی مربوط به دعای عرفه امام حسین(ع) است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر در بحث های ایدئولوژیک و علمی جایی به مشکل بخوریم، دعای عرفه بزرگترین دلیل خداشناسی است، این دعا معجزه ای از سید و سالار شهیدان (ع) است، ایشان یک هزار و ۴۰۰ سال پیش در مورد مغز، قلب و گوش مطالبی را بیان کرده و در حقیقت یک آناتومی را ترسیم کرده اند.

وی ادامه داد: دعای عرفه برای اینکه انسان به خداوند و اسلام و شیعه ایمان بیاورد کافی است، شرایط جامعه را در زمان معاویه چنان کردند که امام حسین(ع) و یارانش شهید شده و آب از آب تکان نخورد و بعد گفتند اینها خارجی هستند.

کرباسچی گفت: امام حسین(ع) چنان معارف اسلامی را خوب و بزرگ مطرح می کنند که خود متن نشان می دهد که مربوط به انسان عادی نیست، آن وقت به آن حضرت لقب خارجی می دادند.

در این نشست گروهی از فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعضای جامعه اسلامی پزشکان استان قم حضور داشتند.

انتهای پیام/۱۳۲


۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb5abf.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما