يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 3450
سرپرست پارك علم و فناوری قم:

چهار بلوك ساختمانی به پارك علم و فناوری استان قم اختصاص یافت

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست پارك علم و فناوری استان قم اعلام كرد : با موافقت وزیر مسكن و شهرسازی، چهار بلوك ساختمانی در موقعیت ویژه در شهرك پردیسان جهت استقرار و افتتاح پارك علم و فناوری و مركز رشد علوم انسانی این استان اختصاص یافت.
چهار بلوك ساختمانی به پارك علم و فناوری استان قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز، سید هاشم عارف با بیان اینكه زیربنای این چهار بلوك ساختمانی سه هزار و ۵۰۰ متر است، افزود: این تصمیم در جریان بازدید اخیر وزیر مسكن و شهرسازی از شهرك پردیسان قم گرفته شد.

وی، با اشاره به اینكه برنامه های متنوع و زیربنایی برای رشد و توسعه ایده های دانش بنیان نوآوران و فناوران استان داریم، اظهار داشت: پارك علم و فناوری قم تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از ۵۰۰ شركت دانش بنیان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

عارف اضافه كرد: نخستین مجوز مركز رشد تخصصی علوم انسانی در سطح كشور به استان قم اختصاص یافته و این مجموعه به عنوان یك مجموعه فعال در حوزه فناوری های نرم پس از طی روندی كارشناسی ، همزمان با پارك علم و فناوری افتتاح خواهد شد.

وی، درباره ضرورت راه اندازی پارك علم و فناوری در قم گفت: هدف این پارك توسعه كسب و كار دانش بنیان از طریق جذب و پذیرش موسسات و شركتهای دانش بنیان است.

استاد دانشگاه قم، با تاكید براینكه حلقه های مفقوده نظام تحقیقات و فناوری، پاركهای علم و فناوری است، ادامه داد: هدف اصلی پاركها افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت بین شركتها و موسسات دانش بنیان است.

عارف درباره مزایای ویژه راه اندازی پارك علم و فناوری بیان داشت: طبق قانون حمایت از شركتهای دانش بنیان، ۱۵ سال معافیت از مالیات، عوارض، حقوق گمركی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی برای شركتهای دانش بنیان زیر مجموعه پاركها و مراكز رشد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اضافه كرد: روند پذیرش شركتهای دانش بنیان در پارك و مركز رشد تابعه آن از دی ماه جاری بطور رسمی آغاز خواهد شد و شركتها می توانند با مراجعه به سامانه پارك به آدرس www.qomstp.ir اقدام به تكمیل فرمهای اولیه كنند.

سرپرست پارك علم و فناوری قم با اشاره به اینكه مقدمات راه اندازی پارك علم و فناوری در استان قم فراهم شده است، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته پارك علم و فناوری استان با حضور مقامات عالی كشوری و استانی در ایام دهه فجر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

پاركهای علم و فناوری، نهادی اجتماعی و جایگاهی برای توسعه نوآوری های دانش محور از طریق مساعدت در تشكیل و تقویت بنگاههای اقتصادی كوچك ومتوسط (SMEs) و بخشی ازراهبرد اندیشمندانه و هماهنگ برای توسعه ملی محسوب می شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.k0s2yt0oza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما