پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 34655
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

جمهوری اسلامی پرچمدار جبهه مقاومت در برابر استکبار است

قم نيوز : قم نگار: نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی پرچمدار جبهه مقاومت در برابر شرک و استکبار گفت: امروز پرچم مقاومت در دست رهبر انقلاب است و تمام کسانی که دل در گرو آزادی دارند دلشان برای انقلاب اسلامی می تپد و می دانند صلابت، صداقت و اعتقاد در سخنان ایشان وجود دار
جمهوری اسلامی پرچمدار جبهه مقاومت در برابر استکبار است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی چهارشنبه شب درمراسم گرامیداشت هفته بسیج در مدرسه فیضیه قم خاطرنشان کرد: آنچه امروز درعراق، سوریه ، فلسطین و لبنان می بینیم نشات گرفته از این پرچمداری مقاومت است و همین مساله امریکا را نگران کرده و تابوی استکباری و هژمونی آنها را شکسته است.

وی یادآور شد: ما حق نداریم از این جبهه مقاومت عقب نشینی کنیم، اگر آمریکا روزی اراده می کرد در کشورهای اسلامی رئیس جمهوری جابجا می شد ولی چندین سال در سوریه دنبال جابجایی قدرت هستند، نتوانستند و این به خاطر مقاومت و الگویی است که ایران به دنیا صادر کرده است.

وی گفت: اهل پیش بینی نیستم، ولی خدا را شاهد می گیرم آنچه امروز در منطقه خاورمیانه و کشورهای عراق، سوریه و یمن در حال وقوع است جزء حوادث نادر تاریخ است و نشان از تحولات بزرگی در آینده می دهد.

سعیدی افزود:تحولات منطقه متاثر از نقش و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران است، امروز مرز نفود ایران به سواحل مدیترانه و تنگه های باب المندب رسیده و به اعتراف دشمنان ما، از کشورهای تاثیرگذار جهان هستیم.

وی اظهار داشت: اولین واقعیتی که امروز با آن مواجه هستیم حاکمیت اسلام بر اساس فقه شیعه پس از دوره های طولانی است، ما زمینه ساز تحقق بعثت هستیم و امروز غدیر در جامعه ما پیاده شده و آرمان های حسین بن علی (ع) به دست مرجعیت شیعه در ایران پیاده شده و شعاع آن غرب آسیا و منطقه را نورانی کرده است.

وی گفت: در گذشته اگر برخی شخصیت ها مانند شیخ انصاری در مورد ولایت فقیه مباحث متفاوت و گاه پراکنده مطرح کردند، به این دلیل بود که وقوع چنین مساله ای برای آنها از نظر نظری، قابل انتظار نبود و امروز انقلاب اسلامی می تواند زمینه ساز ترویج فقه شیعه در جهان شود.
سعیدی قرار گرفتن ایران به عنوان چهار کشور تاثیرگذار جهان را از دیگر تحولات و متغیرهای جدید ذکر کرد و گفت: خود آمریکایی ها می گویند ایران، آمریکا، چین و روسیه چهار کشو تاثیرگذار در عرصه بین الملل هستند ودر طول تاریخ چنین اقتدار و عزتی برای ما بی سابقه بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: امروز ایران در عرصه غرب آسیا، جبهه مقاومت و تمام نقاط عالم تاثیرگذار است، رئیس جمهوری بولیوی در حضور رهبر انقلاب می گوید از سخنان و کلام شما خیلی چیزها را یاد گرفتم، اینکه پوتین رئیس جمهوری روسیه بدون تشریفات از فرودگاه مستقیم به دیدار رهبر انقلاب می رود، در دنیا بی نظیر است.

وی ادامه داد: سومین متغیر و تحول زمان ما، تمرکز جبهه استکبار به رهبری آمریکا روی منطقه خاورمیانه و غرب آسیا به دلیل اهمیت نفت و انرژی و نگرانی از ترویج اسلام می باشد، آنها به دلیل اینکه از اسلام ناب محمدی نگران هستند، اسلام هراسی را ترویج می کنند.
وی گفت: منطقه ما از نظر ژئوپولیتیکی بسیار مهم است، آمریکا دنبال فتح خاورمیانه است و قلب خاورمیانه نیز ایران می باشد، به همین دلیل آنها فشارهای خود را به این دلیل به جمهوری اسلامی افزایش دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی پرچمدار اسلام ناب در برابر اسلام های بدلی تکفیری، سکولاریزه و اسلام افراطی شیعه است، گفت: نتیجه تفکر اسلام تکفیری که از عربستان به دنیا صادر می شود، پدیده های شومی در قالب طالبان، القاعده و داعش است که آبروی اسلام را بردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: دومین اسلام بدلی ،اسلام سکولاریزه ترکیه است که وضعیت خاص خود را دارد و اسلام افراطی شیعه نیز دنبال حمله مستقیم به مقدسات اهل سنت را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: رمضان عبدالله می گوید یک نفر از شخصیت های فلسطینی کتاب تاریخ عاشورا را به من داد و خواندم و فلسفه قیام عاشورا را به پیشنهاد وی مطالعه کردم و بعد به من گفت هیچ راهی برای نجات فلسطین جز راه امام حسین(ع) وجود ندارد.

سعیدی یادآورشد: ترویج عزاداری خنثی و نامتعارف که از سوی اسلام افراطی شیعی ترویج می شود کمک به ترویج مکتب اهل بیت نیست.
وی ادامه داد: امروز گفتمان دینی در مقابل گفتمان های مارکسیستی، لیبرالیسم و اومانیسم است، آنچه در سطح خاورمیانه و ایران مطرح بوده گفتمان های انحرافی بود و همین تفکر نهضت ملی ایران و مشروطه را به انحراف کشاند.

وی گفت: بیش از ۳۰۰ سال است که مدرنیته بعد از رنسانس به این بشر خیانت کرده و وحی را کنار گذاشت، رسالت انقلاب این است که به بشریت گمراه بفهماند بدون وحی نمی توان زندگی خود را به سامان رساند.

سعیدی گفت: دنیا باید یک تحول سختی را شاهد باشد و این کار انقلاب اسلامی ایران و حوزه های علمیه است که این بشر خفته را بیدار کند که وحی هم باید کنار عقل و حواس هم باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: وجود دو برداشت از حکومت دینی از دیگر متغیرهای پیش روی انقلاب اسلامی می باشد، رهبر معظم انقلاب بارها از استحکام درونی نظام یاد کرده اند، آیا هر کسی می تواند برای این انقلاب تئوریسین باشد و نظریه پردازی کند؟ در برابر تفکر نگاه به داخل، عده ای می گویند باید به بیرون تکیه کنیم.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل از شخصیت هایی بود که نقش زمان و احکام را در اجتهاد و استنباط احکام مورد تاکید قرار می دادند، بنابراین متغیرهای زمانی و مکانی در تکلیف تاثیرگذارند و هر دوره ای اقتضائات و شرایط خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: در دوره پیامبر اعظم (ص)، مردم و خواص آن زمان بر اساس نوع تعابیر رسول خدا (ص) تعیین می شد و در دوره حاکمیت خلفاء، دوره حضرت علی (ع) و سایر ائمه متناسب با زمان، مردم و خواص تکلیف داشتند.

وی گفت: عصر غیبت تا زمان آیت الله بروجردی و دوره انقلاب اسلامی تکلیف و متغیرهای خاص خود را دارند، تکلیف روحانیت و حوزه های علمیه نیز نسبت به هر دوره متفاوت است.

در این مراسم که برخی از استادان حوزه علمیه قم و طلاب حضور داشتند از خانواده برخی شهدای بسیجی که از آنها به عنوان شهدای سال حوزه نام برده شده است ، تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccpeq1.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما