شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 34720
منبع : قم نگار
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان قم

قم نيوز : قم نگار: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با رویکرد محله محور در مدارس استان قم خبر داد.
برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان قم
به گزارش قم نگار، محمد مصباحی از برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان قم خبر داد و اظهار کرد: این مانور با مشارکت سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش، آتش نشانی و معاونت‌ امداد و نجات و جوانان جمعیت هلال احمر استان قم، از هشتم آذر ماه با رویکرد محله محور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح مدارس استان به سه گروه سبز، سفید و قرمز تقسیم بندی شده و مسئولیت برگزاری مانور را عهده‌دار می‌شوند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: گروه سبز وظیفه اطلاع رسانی و جلب مشارکت‌های مردمی را عهده‌دار هستند، گروه سفید مسئول رسیدگی به امور مدرسه به عنوان مرکز مدیریت بحران در محله است و گروه قرمز خدمات امدادی و اطفای حریق را در سطح محله اجرا می‌کنند.

مصباحی اجرای این طرح را با هدف کاهش خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی امدادی در دانش‌آموزان و واکنش سریع در برابر زلزله عنوان کرد و گفت: در این مانور سعی می‌کنیم دانش‌آموزان را با استفاده عملی از آموخته‌های نظری که در طرح دادرس فراگرفته‌اند آشنا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این مانورها برای ارتقاء سطح آموزش‌های مقابله با زلزله، بیان کرد: این مانورها باعث خواهد شد دانش‌آموزان که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، آمادگی خود را برای مقابله با موقعیت‌های بحرانی و حوادث غیر مرقبه تمرین کرده و نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این مانور با نحوه پناه‌گیری در کلاس، طبقات، راهرو و حیاط آشنا شده و نقاط ایمن و ناایمن برای آنها تشریح خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfxedm.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما