قم نيوز : قم نیوز: پانزدهیمن مانور سراسری زلزله و ایمنی صبح امروز (یکشنبه) همزمان با سراسر کشور با نواختن زنگ زلزله در آموزشگاه های و مدارس استان قم اجرا شد.
پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با نواختن زنگ زلزله در قم اجرا شد
به گزارش قم نیوز، مراسم نواخته شدن زنگ پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی امروز به صورت نمادین در نوبت صبح در آموزشگاه راهنمایی دخترانه شرف با حضور مسوولان استان برگزار شد.
 
براساس این گزارش؛ در نوبت عصر نیز در آموزشگاه دخترانه نجمه بصورت نمادین پانزدهمین مانور آزمایشی و سراسری زلزله و ایمنی زنگ زلزله نواخته می شود.
 
دانش آموزان در این مراسم پس از شنیدن آژیر خطر در محل های امن پناه گرفتند و سپس مجروحان فرضی را به مکان های امن و مراکز درمانی انتقال دادند.
 
هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی است.
 
ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از جمله دیگر اهداف پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی می باشد.
 
مانو سراسری زلزله و ایمنی از سال 1375 به پیشنهاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در مهد کودک ها و مدارس ابتدایی شهر تهران به اجرا درآمد و در سال‌های بعد به سراسر کشور تسری یافت.
 
گفتنی است مانور زلزله و ایمنی همه ساله در روز 8 آذر در مدارس سراسر کشور برگزار می شود، که امسال به دلیل تقارن 8 آذر با روز جمعه و تعطیلی مدارس، مانور با تاخیر برگزار شد.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjvyev.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما