يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 34789
معاون استاندار قم:

ویزای ۶۰ هزار قمی برای حضور در پیاده‌روی اربعین صادر شد

قم نيوز : قم نگار: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان این که ویزای ۶۰ هزار نفر از مردم قم برای حضور در پیاده‌روی اربعین تاکنون صادر شده است، گفت: ۱۵ موکب استان قم روزانه از ۵۰ هزار نفر پذیرایی می‌کنند.
ویزای ۶۰ هزار قمی برای حضور در پیاده‌روی اربعین صادر شد
به گزارش قم نگار، یونس عالی‌پور در سومین جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم که عصر امروز در سالن امام رضا(ع) استانداری سابق قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در اربعین امسال برنامه‌های گوناگونی مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: استان قم تا پایان ماه صفر شرایط خاصی را دارد و با وجود سه روز تعطیلی، برای برگشت زوار از کربلا هم برنامه‌های ویژه‌ای باید صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه ۱۰ جلسه کمیته‌های تخصصی برای اربعین انجام شده است، افزود: برای ۶۰ هزار نفر تا به امروز از استان قم روادید صادر شده است و استان قم ۱۵ موکب به کربلا تا به امروز ارسال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۵ موکب برپا شده استان قم روزانه ۵۰ هزار نفر پذیرایی می‌شوند و کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم به این موکب‌ها تزریق شده است.

عالی‌پور بیش از ۵۰۰ تن مواد غذایی در قالب ۱۵ تریلر به کربلا ارسال شده است، عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ نیروی تخصصی از جمله آشپز و پزشک اعزام شده‌اند و هلال احمر استان قم نیز موکب برپا کرده و نیروی پزشک نیز صادر کرده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه وضعیت حمل و نقل هوایی برای اربعین در وضع نامساعدی به سر می‌برد، بیان کرد: مبلغ بلیط‌های هواپیما برخی از آژانس‌ها بیش از دو برابر افزایش یافته و بر اساس برخی از گزارش‌ها بلیط هوایی یک طرفه به عراق تا یک و نیم میلیون تومان افزایش یافته که این خلاف قانون بوده و برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای آماده‌سازی حسینیه‌ها و مساجد برای اسکان زائرانی که بازگشته‌اند برنامه‌ریزی لازم انجام شده است، گفت: ۵ موکب در مرز مهران، ۵ موکب بین مرز نجف تا کربلا، ۲ موکب در نجف و ۳ موکب در کربلا برپاشده است و هزار مبلغ همراه با کاروان‌ها برای کار فرهنگی اعزام شده‌اند.

عالی‌پور با بیان اینکه حمل و نقل ریلی امسال کار را به صورت ویژه در پیش گرفته است، تاکید کرد: ۲ اکیپ ویژه از صدا و سیما نیز برای اطلاع‌رسانی و مستندسازی اعزام شده‌اند، شهرداری هم اعزام نیرو و اتوبوس به مرز داشته است و کنترل نمازخانه‌های بین راهی هم انجام شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcao0ne.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما