يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 3484
رئیس جهاد دانشگاهی قم خواستار شد؛

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی هنر اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جهاد دانشگاهی قم گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی هنر اسلامی فارغ از جریان‌های سیاسی ضروری است.
برپایی کرسی‌های آزاداندیشی هنر اسلامی
به گزارش قم نیوز، محمدابراهیم فقیه‌زاده ۱۷ دی ماه در نشست مشترک جهاد دانشگاهی واحد قم و مدرسه اسلامی هنر گفت: ۳۱ سال از تأسیس جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی که از دل انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ متولد شد، می‌گذرد و این نهاد در تلاش برای ایجاد پیوند عمیق و مستحکم بین نظام دانشگاهی و جامعه است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به لحاظ صبغه دانشگاهی و مدرسه اسلامی هنر به لحاظ تبیین مبانی تفکر دینی در هنر، در تعامل با یکدیگر می‌توانند بستر مناسبی را برای رشد و توسعه هنر و هنرمند اسلامی فراهم کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی قم در ادامه گفت: با توجه به وجود شبهات مختلف در زمینه هنر اسلامی، لزوم مشخص کردن چارچوب و تعریف دقیق هنر متعهد اسلامی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظّم رهبری درباره برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: بهترین فضا برای مباحث علمی و روشنگری‌های اجتماعی، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های مختلف است.

فقیه‌زاده بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه علم و فرهنگ، درصدد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی هنر اسلامی در محیطی کاملا علمی و فارغ از جریان‌های مختلف سیاسی است.

در ادامه سیده شبنم فاطمی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم بیان کرد: مدرسه هنر، می‌تواند بستری مناسب برای تدوین معیارهای صحیح ارزیابی شاخه‌های مختلف هنری در سراسر کشور باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: بر مبنای این ارزیابی، باید نیازسنجی صحیحی در این زمینه صورت گیرد تا ساز و کارهای مناسبی نیز فراهم شود.

فاطمی گفت: با توجه به نگاه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی نسبت به قم به عنوان «شهر مطلوب»، این مسئله مطرح می‌شود که مدرسه اسلامی هنر در زمینه بازتاب مسائل هنری جامعه ظرفیت خود را چگونه ارزیابی می‌کند.

وی با اشاره به نگارخانه شمسه جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به نگاه مدرسه اسلامی هنر، این نگارخانه می‌تواند محل تضارب آرای دانشجویان و حوزویان باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.anek49nyy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما