جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : 34947
برخلاف انتظار تحلیلگران/

سقف تولید اوپک ۳۱.۵ میلیون بشکه در روز شد

قم نيوز : قم نگار: اوپک سقف رسمی تولید خود را‌ به ۳۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش داد.
سقف تولید اوپک ۳۱.۵ میلیون بشکه در روز شد
به گزارش قم نگار،‌ بلومبرگ اعلام کرد اعضای اوپک در صد و شصت و هشتمین نشست این سازمان سقف تولید خود را به ۳۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش دادند.

یکی از اعضای هیئت نمایندگی در این باره گفت سقف ۳۱.۵ میلیونی اوپک بدون در نظر گرفتن تولید اندونزی است. پیش تر سقف رسمی تولید اوپک ۳۰ میلیون بشکه در روز بود.

در حالی اوپک سقف رسمی تولید خود را ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش داده که فعالان بازار حفظ سقف ۳۰ میلیونی تولید یا کاهش را به عنوان دو گزینه احتمالی مطرح می کردند.

این عضو هیئت نمایندگی اوپک گفت تصمیم افزایش ۱.۵ میلیون بشکه سقف تولید اوپک نهایی شده اما هنوز اعلام عمومی نشده است. در عین حال به نظر می رسد افزایش سقف رسمی تولید با هدف هماهنگ کردن آمار واقعی تولید اعضا با سقف رسمی تولید این سازمان انجام گرفته است.

طی ۱۸ ماه گذشته تولید نفت اوپک بیشتر از ۳۰ میلیون بشکه در روز بوده و در ماه نوامبر تولید این سازمان بیش از ۳۲ میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

قیمت جهانی نفت از سال گذشته تاکنون به کمتر از نصف رسیده است و بیشتر اعضای اوپک خواستار کاهش سقف تولید اوپک برای تقویت قیمت ها بودند.

برخی کشورها مثل عربستان موافقت خود با کاهش تولید اوپک را به همراهی غیرعضوها از جمله روسیه منوط کرده اند. روسیه پیش تر بر مخالفت خود با کاهش تولید برای تقویت قیمت نفت تاکید کرده بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcguy9w.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما