سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 35298
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مديركل اداره پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم خبر داد

جمع‌آوري بيش از ۴۰۰ متكدي از خيابانهاي قم

قم نيوز : قم نگار: مديركل اداره پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم گفت: ۴۳۶ متكدي از سطح شهر قم جمع‌آوري شدند.
جمع‌آوري بيش از ۴۰۰ متكدي از خيابانهاي قم
به گزارش قم نگار، احمدرضا شفيعي با اشاره به اجراي طرح ويژه جمع‌آوري متكديان در قم افزود: از زمان آغاز طرح تا كنون ۴۳۶ متكدي از سطح شهر قم جمع‌آوري شده‌اند.

وي با بيان اينكه بر اساس مصوبه شوراي عالي كشور دو وظيفه بر عهده شهرداري‌ها نهاده شده است در اين خصوص اظهار كرد: جمع‌آوري و مشخص كردن مكاني براي ساماندهي متكديان از وظايفي است كه در اين زمينه براي شهرداري‌ها تعريف شده است.

مديركل اداره پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم يادآور شد: در صورتي كه سازمان بهزيستي مكان مناسبي را براي اين گروه در نظر بگيرد شهرداري قم آماده است تا هزينه آنرا پرداخته و با نظارت فرمانداري مكان در اختيار بهزيستي قرار بگيرد.

شفيعي وضعيت استان قم نسبت به ساير كلان‌شهرها را مطلوب توصيف كرد و ادامه داد: در كلان‌شهر قم شهرداري با همكاري نيروي انتظامي توانسته در امر جمع‌آوري كودكان خياباني، كارتن‌خواب‌ها و متكديان موفق عمل كند.

وي تصريح كرد: شهرداري‌ها در امر ساماندهي متكديان هيچ وظيفه‌اي ندارند و بر اساس مصوبه شوراي عالي كشور اين وظيفه بر عهده ۱۲ ارگان از جمله بهزيستي است.

مديركل اداره پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم با اشاره به زمان آغاز طرح جمع‌آوري متكديان ابراز كرد: اين طرح با عنوان طرح ويژه جمع‌آوري متكديان از سطح شهر از ابتداي مهر ماه سال ۹۴ آغاز شده است.

شفيعي اضافه كرد: با هماهنگي و تعاملات شهرداري با نيروي انتظامي اين طرح به نحو احسن در سطح شهر در حال اجرا است.

وي با اشاره به آمار متكديان جمع‌آوري شده بيان كرد: ۱۹۶ نفر در مهر ماه، ۱۵۰ نفر در آبان ماه و ۹۰ نفر نيز در در آذر ماه جمع‌آوري شده‌اند.

مديركل اداره پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم اعلام كرد: با توجه به هماهنگي با مقام قضايي و نيروي انتظامي استان طي دو مرحله ۴۷ نفر از اتباع غير مجاز از مخروبه‌ها جمع‌آوري و به منظور بازگردان آنها به كشورشان تحويل اردوگاه اتباع شده اند.

شفيعي اجراي طرح ويژه به صورت ماهانه را از جمله برنامه‌هاي آتي اين اداره‌ كل برشمرد و اذعان كرد: در اين طرح اتباع خارجي پس از ورود به شهر مورد شناسايي قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اينكه هيچكدام از اتباع اعم از مجاز و غير مجاز اجازه تكدي‌گري ندارند افزود: در صورتي كه اين اتفاق مشاهده بشود اين افراد را از طريق اداره اتباع به كشورشان بر مي‌گردانيم.

مديركل اداره پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم اضافه كرد: در صورتي كه متكديان جمع‌آوري شده معتاد باشند به مركز ترك اعتياد قمرود ارجاع داده مي‌شوند.

شفيعي با اظهار اينكه بيشتر متكدياني كه در قم حضور دارند از شهرستان‌هاي ديگر هستند اعلام كرد: بر اساس مصوبه شوراي عالي كشور باز گرداندن اين افزاد به شهرهايشان وظيفه كميته امداد امام خميني است.

وي با اعلام اينكه در گذشته دو اكيپ وظيفه جمع‌آوري متكديان از سطح شهر را بر عهده داشتند از افزايش تعداد گشتي‌ها خبر داد و گفت: تعداد واحدهاي گشتي به ۱۸ واحد افزايش پيدا كرده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7x9w.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما