پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 35350
منبع : قم نگار
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور مطرح کرد

۱۲ میلیون شیعه حاصل تلاش ۲۰ ساله شیخ زکزاکی

قم نيوز : قم نگار: مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با محکوم کردن جنایات ارتش نیجریه در کشتار مسلمانان و شیعیان این کشور و دستگیری حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی،گفت: شیخ زکزاکی کسی است که توانست در طول ۲۰ سال بیش از ۱۲ میلیون شیعه را در نیجریه تربیت کرده تحویل جامعه دهد.
۱۲ میلیون شیعه حاصل تلاش ۲۰ ساله شیخ زکزاکی
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی صبح پنجشنبه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۴ در همایش طلیعه حضور طلاب نوورود مدارس علمیه خواهران استان زنجان که در مجتمع فرهنگی نرجس‌خاتون(س) جمکران برگزار شد، با بیان این‌که خداوند بهترین بندگان خود را به مسیر طلبگی و کسب معارف دین هدایت می کند، افزود: بندگی خدا و قرب الهی اختصاص به شخص خاصی ندارد و برای همه افراد دست‌یافتنی است و فرقی بین زن و مرد نیست.

وی با بیان این‌که روحانیت شیعه به دنبال تشخص خود نیست اظهار کرد: رسالت روحانیت شیعه ترویج احادیث و روایات ائمه(علیهم‌السلام) است و علما و روحانیت حجت معصومین بر روی زمین هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به این‌که ارزش انسان‌ها در پیشگاه الهی به اندازه علم انسان‌ها است، ادامه داد: علمی که انسان می‌تواند به عنوان توشه به آخرت ببرد علم دین، علم معرفت و علم فقه است و کسب این نوع علم موهبت الهی به افراد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان داشت: یکی از شاخصه‌های مهم خواهران طلبه عفاف و پاکدامنی این قشر است که می‌تواند جامعه‌ای را تحت تأثیر قرار داده انسان‌‌های الهی تربیت کند.

وی افزود: هدف ما در مسیر طلبگی باید جلب رضایت امام زمان(عج) باشد که رضایت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) توفیق دنیا و آخرت را در پی دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که علم دین مطابق با معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است و طلاب باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به ترویج این علم داشته باشند، گفت: خوشبختانه امروز جنبش علمی در حوزه‌های علمیه خواهران در اکثر موارد بهتر و بالاتر از بسیاری از مراکز علمی است.

وی خاطرنشان کرد: ماندگاری تلاش‌ها و موفقیت‌های کسب شده علمی در گرو تحصیل علم، کسب علوم دینی و ترویج معارف الهی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در بخش پایانی سخنان خود با محکوم کردن جنایات ارتش نیجریه در کشتار مسلمانان و شیعیان این کشور و دستگیری حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی، اظهار کرد: امیدواریم این روحانی برجسته شیعی هر چه سریع‌تر از بند اسارت افراد تندرو و افراطی آزاد شود و دولت نیجریه باید نسبت به این قضیه هر چه سریع‌تر اقدام کند.

وی ادامه داد: شیخ زکزاکی شخصیتی است که در شهر قم به تحصیل پرداخت و بعد از اتمام تحصیل به نیجریه عزیمت کرد و توانست در طول ۲۰ سال بیش از ۱۲ میلیون شیعه را در نیجریه تربیت کرده تحویل جامعه دهد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfxmdm.w6dttagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما