شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 35409
منبع : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم

بیانیه اعضاء جوانان جمعیت هلال احمر قم، در حمایت از مسلمانان نیجریه و محکومیت کشتار شیعیان

قم نيوز : قم نگار: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از صدور بیانیه‌ ای در حمایت از حقوق بشر و محکومیت جنایت و حوادث تألم‌بار نیجریه و شهادت شماری از شیعیان خبر داد.
بیانیه اعضاء جوانان جمعیت هلال احمر قم، در حمایت از مسلمانان نیجریه و محکومیت کشتار شیعیان
به گزارش قم نگار، محمد مصباحی از صدور بیانیه‌ ای توسط اعضاء جوانان جمعیت هلال احمر قم در حمایت از حقوق بشر و محکومیت جنایت و حوادث تألم‌بار نیجریه و شهادت شماری از شیعیان این کشور در منطقه "زاریا" خبر داد.

متن بیانیه به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِى الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ... ؛ سوره مبارکه انفال آیه ۷۲
اگر گروهى به خاطر حفظ دین و آئینشان از شما یارى طلب کنند، بر شما لازم است که به یارى آنان بشتابید.

امروز که از شرق تا غرب، جهان شاهد تحرکات و فراز و نشیب‌هایی است که در آن کرامت انسانی و جان انسان های مظلوم و بی گناه، فاقد ارزش و دستخوش کشتار است، قلب هر انسان آزاده و حق‌مداری با شنیدن اخبار غم‌بار این فجایع به درد آمده است.

تازه‌ترین خبر ها حاکی از آن است،در حمله وحشیانه به محل عزاداری مسلمانان نیجریه، ده‌ها نفر از انسان ها به خاک و خون کشیده شدند. آیا وقت آن نرسیده است که وجدان های آگاه و حق طلب در سراسر جهان نسبت به هر نوع جنایت ضد بشری، در دنیا ابراز بیزاری جسته و در محکومیت خشونت و تهاجم و کشتار مظلومان و دفاع از حق زندگی انسان ها و بر پایی صلحی پایدار، همصدا شوند؟

ما جوانان عضو هلال احمر به عنوان جمعی از انسان های آزاده و صلح طلب ضمن محکومیت جنایات ضد بشری در نیجریه، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به تمامی مصادیق تعدی به مظلومان و کشتار انسان های بی دفاع اعلام می کنیم و
امید است که همه جوانان دنیا و به خصوص کشورهای اسلامی به آلام و مظلومیت انسان ها در کشور نیجریه واکنش نشان داده و ضمن ابراز همدردی در این زمینه اقدام عملی نمایند.

جوانان هلال احمر قم با ابراز تأسف عمیق از به وقوع پیوستن حوادث خون‌بار مزبور، از مسولین صلیب سرخ جهانی و ریاست محترم جمعیت هلال احمر درخواست دارند تا با واکنش مؤثر و همسو با اهداف بشردوستانه ی تشکیل این نهاد جهانی، ضمن محکومیت کشتارهای وحشیانه و ضد انسانی، با هدف ایجاد صلحی پایدار در این منطقه از همه امکانات خود در جهت پایان بخشیدن به این ظلم بهره بگیرید.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaoyne.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما