سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 3552
آیت‌الله مكارم شیرازی:

حقوق بشر بازیچه دست سیاستمداران است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید در قم گفت: مساله حقوق بشر به بازیچه ای در دست سیاست‌مداران تبدیل شده است و بعضا از شعار حقوق بشر، علیه خود حقوق بشر استفاده می كنند.
حقوق بشر بازیچه دست سیاستمداران است
به گزارش قم نیوز، این مرجع روز سه شنبه در دیدار پروفسور "ماركو ساسولی"، استاد و مدیر دپارتمان حقوق بین الملل دانشگاه ژنو، افزود: متاسفانه حقوق بشر ابزاری برای رسیدن به منافع سیاست مداران شده است.

آیت الله مكارم شیرازی اضافه كرد: در حال حاضر ایرادهای حقوقی زیادی را متوجه ایران می‌كنند، در حالی كه هیچ ایرادی از یكی از كشورهای عربی كه نه انتخابات دارد نه دموكراسی و نه حقوق بشر، نمی گیرند، چون این كشورها در مسیر منافع آنها قدم بر می دارند.

وی با تاكید بر اینكه در جمهوری اسلامی ایران انتخابات‌های فراوانی را تجربه كرده ایم كه حقیقتا انتخابات بوده است، گفت: قانون اساسی نیز با مختصات بسیار خوبی نوشته شده است و مردم به آن رای بالایی داده اند.

این مرجع ادامه داد: اگر قانون اساسی ایران را ملاحظه كنید، بسیار انسانی و بشر دوستانه است، منتها آنها این مسایل را نمی‌پسندند و معیار و مقیاس قضاوتشان منافع خودشان است.

وی با تمجید از اقدام این اندیشمند غربی برای سفر به كشورهای اسلامی، اظهار امیدواری كرد: خوب است همه اندیشمندان غربی مانند شما از نزدیك با گروه های و شخصیت های اسلامی ملاقات كنند و عقایدشان را از خودشان بگیرند، نه دیگران.

آیت الله مكارم شیرازی با بیان اینكه دیگران بسیاری از مطالب را وارونه جلوه می‌دهند، گفت: بعضی از غربی‌ها كه به كشور ما آمده‌اند، می‌گویند آنچه درباره ایران می‌دانستیم با آنچه دیده‌ایم، قابل مقایسه نیست، گویی دو ایران داریم، یكی در رسانه‌های غرب و یكی در حقیقت كه این جای تاسف است.

وی گفت: یكی از مشكلات مهم دنیا این است كه تریبون های رسانه ای عمدتا در اختیار قدرت های غربی است و آنان مانع می‌شوند كه فریاد ما به گوش مردم دنیا برسد و تا این وضع اصلاح نشود، نه حقوق بشر اصلاح می شود و نه دموكراسی ایجاد می‌شود.

وی در بیان مواضع اسلامی، تصریح كرد: ما می‌خواهیم با تمام مردم دنیا بطور مسالمت آمیز زندگی كنیم و با هیچ گروهی كه با ما نزاعی نداشته باشد، نزاع نداریم و این نكته از آموزه های قرآن كریم است.

این مرجع در بخش دیگری از سخنان خود به تلاشهای سیاست‌مداران برای جنگ و اختلاف‌اندازی بین مسلمانان اشاره و اضافه كرد: شیعیان هزار سال با برادران اهل سنت در عراق زندگی كردند و این كشت و كشتارها نبوده است، اما اكنون همه روزه عده‌ای بی‌گناه در عراق كشته می‌شوند.

وی تصریح كرد: ما می‌دانیم چه كسانی اینها را تحریك می‌كنند تا جنگ داخلی ایجاد كنند.

مكارم شیرازی، تجزیه یا تضعیف را از نتایج جنگ داخلی برشمرد و بیان كرد: هركدام از این نتایج برای آنها مطلوب است و لذا اختلاف و تفرقه و جنگ داخلی در كشورهای اسلامی را در دستور كار خود قرار داده اند.

وی تصریح كرد: تا زنده هستیم، برای پیشرفت حقوق بشر تلاش می‌كنیم و از نگاه ما كسی كه تلاش نمی‌كند، جزو مردگان است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.n9wrak9nxpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما