سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 3557
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در جمع مبلغان ماه صفر:

زمینه تحصیلات دینی برای بانوان در حوزه‌های علمیه فراهم است

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در جمع برادران مبلغ ماه صفر گفت: زمینه برای تحصیلات دینی بانوان مستعد ایرانی در حوزه‌های علمیه فراهم شده است.
زمینه تحصیلات دینی برای بانوان در حوزه‌های علمیه فراهم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی در همایش علمی‌کاربردی تبلیغ در جمع برادران مبلغ اعزامی ماه صفر در محل سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به توسعه روزافزون حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران زمینه تحصیل بانوان در شیوه‌های مختلف تمام‌وقت و پاره‌وقت را به فراخور حال آنها فراهم کرده است.

وی با اشاره به نقش هدایت‌گری بانوان طلبه در جامعه، از برادران مبلغ خواست تا بانوان را در فرصت تبلیغی ماه صفر به ثبت نام در حوزه‌های علمیه خواهران ترغیب کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به استقرار حدود ۲۹۰ مدرسه علمیه خواهران سطح دو(کارشناسی) و ۴۰ مدرسه علمیه خواهران سطح سه(کارشناسی ارشد) در شهرهای مختلف کشور، اضافه کرد: اکنون فرصت حضور بانوان در حوزه‌های علمیه فراهم است و امیدواریم بدین صورت شاهد دینی‌سازی جامعه و تعالی روزافزون اخلاق و معنویت در جامعه باشیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر نقش ممتاز بانوان در نظام اسلامی و خانواده ادامه داد: بانوان فرصت بیشتری در استماع و تاثیرپذیری دارند و در هم‌جنس‌‌های خود تاثیرگذاری بالاتری دارند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ماموریت‌های مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و برادران اضافه کرد: این ماموریت‌ها شامل فهم دین، ابلاغ دین، اجرای دین و دفاع از دین می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام تحصیلی حوزوی خواهران طلبه متفاوت از بانوان طلبه است، اظهار داشت: اصلی‌ترین تفاوت این دو نظام آموزشی در آن است که برادران طلبه در یک نظام آموزشی پیوسته تحصیل می‌کنند اما خواهران در یک نظام مقطعی تحصیل می‌کنند و پس از پنج سال از مقطع سطح دو(کارشناسی) فارغ‌التحصیل می‌شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۴۰ هزار نفر در مدارس علمیه، مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی خواهران مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: بانوان طلبه در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) با هفت گرایش تحصیلی به تحصیل می‌پردازند.

وی نخستین بانوانی که تحصیلات دینی اسلام را فرا گرفتند شامل حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س)، حضرت سکینه(س) و حضرت معصومه(س) ذکر کرد و ادامه داد: پیروزی نهضت امام خمینی(ره) در سال ۵۷ با توسعه روزافزون حوزه‌های علمیه خواهران همراه بود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.sbfurhbsziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما