پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 35776

صادرات یک میلیون و ۷۲۴ هزار دلاری محصولات کشاورزی قم

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، یک هزار و ۸۰۱ تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیون و ۷۲۴ هزار دلار از این استان صادر شده است.
صادرات یک میلیون و ۷۲۴ هزار دلاری محصولات کشاورزی قم
به گزارش قم نگار، محمد رضا طلایی با بیان اینکه مقصد این حجم از کالا علاوه بر استان های مختلف کشور عمدتا کشور عراق بوده است، تصریح کرد: بیشتر کالاهای صادر شده را مرغ، تخم مرغ و فرآورده های لبنی تشکیل می دهد.

وی در ادامه با اشاره به وجود چهار مجتمع پرورش گاو شیری به ظرفیت ۲۸ هزار و ۷۸۰ راس دام مولد و همچنین دو مجتمع پرواربندی گوساله و بره به ظرفیت ۱۴۹ هزار و ۱۰۰ راس دام پرواری در استان، خاطرنشان کرد: هم اکنون یک مجتمع پرورش گاو شیری به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ راس دام مولد نیز در دست احداث قرار دارد.

طلایی با اشاره به میزان یارانه تخصیصی برای خرید شیر از دامداران استان، تصریح کرد: کل یارانه پرداختی بابت ما به التفاوت قیمت شیر خام برای سه ماهه نخست سال ۹۳ بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال بوده، که در اواخر سال ۹۳ و اوایل سال ۹۴ پرداخت شده است.

وی گفت: امسال جهت تنظیم بازار شیر و جلوگیری از افت قیمت شیر خام طرح تبدیل شیر خام به شیر خشک با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال اجرا و چهار هزار و ۳۵۲ تن شیر خام به شیر خشک تبدیل و صادر شد.

رئیس جهاد کشاورزی قم همچنین با بیان اینکه در خصوص مرغ و تخم مرغ، معاونت امور دام این سازمان، جلسه های متعددی با حضور تشکل های مرتبط با این موضوع جهت تنظیم بازار این دو محصول برگزار نموده است، تصریح کرد: با اجرای طرح مدیریت جوجه ریزی گام موثری در جهت ثبات قیمت مرغ زنده برداشته شده است، ولی تحقق کامل اهداف طرح مستلزم همکاری تمامی استان ها و مرغداران سراسر کشور است.

طلایی خاطرنشان کرد: با برگزاری همایش روز جهانی تخم مرغ با همکاری تشکل های مربوطه نسبت به ترویج مصرف تخم مرغ اقدام های خوبی انجام شده، که بی شک این امر در تثبیت قیمت این محصول نقش بسزایی داشته است.

وی همچنین با اشاره به نحوه تامین تامین انرژی و سوخت مورد نیاز مجتمع های دامی و گلخانه ای استان، تصریح کرد: درحال حاضر مجتمع دهکده کوثر و شهرک لبن به شبکه گازرسانی متصل شده و عملیات گازرسانی درون مجتمع های رزبند و قبادبزن نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در ادامه با اشاره به تغییر الگوی کشت به عنوان یکی از سیاست های مهم بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات تخصیص یافته جهت اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار درسال ۹۴ تا کنون ۱۶۱ میلیارد ریال است، که از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به قم در اسفندماه سال گذشته تامین شده است.

طلایی همچنین با اشاره به موضوع تنظیم بازار محصولات مرتبط با حوزه جهاد کشاورزی، تصریح کرد: وظایف جهاد کشاورزی در ارتباط با تنظیم بازار، در راستای تامین کالاهای اساسی مورد نیازجامعه به صورت کلی است و مسئولیت تنظیم قیمت در سطح خرده فروشی نیز بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، لذا قم در حال حاضر از نظر تامین کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شکر و برنج هیچ گونه مشکلی ندارد و خرید تضمینی کالاهای استراتژیک از جمله گندم و جو نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdch-qnx.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما