چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 3582
آیت‌الله‌ مکارم شیرازی تأکید کرد:

تجزیه کشورهای اسلامی توطئه جدید استکبار

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله‌ مکارم شیرازی تجزیه یا تضعیف کشورهای اسلامی را از نتایج جنگ داخلی برشمرد و گفت:‌ هر کدام از این دو نتیجه برای دولت‌های استکباری مطلوب است بنابر این اختلاف و تفرقه و جنگ داخلی در کشورهای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
تجزیه کشورهای اسلامی توطئه جدید استکبار
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید در دیدار "پروفسور مارکو ساسولی" استاد و مدیر دپارتمان حقوق بین الملل دانشگاه ژنو، ابراز داشت: متاسفانه حقوق بشر به ابزاری برای رسیدن سیاستمداران به منافع خود تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ایرادهای زیادی مربوط به حقوق بشر متوجه ایران می‌کنند، در حالی که برخی کشورهای عربی نه انتخابات دارند، نه دموکراسی و نه حقوق بشر، اما از آنها هیچ ایرادی نمی‌گیرند، چون در مسیر منافع آنها حرکت می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران انتخابات‌های فراوانی را تجربه کرده‌ایم که انتخابات واقعی بوده است، گفت: قانون اساسی ما با مختصات بسیار خوبی نوشته شده است و مردم نیز به آن رأی بالایی داده‌اند، شما اگر قانون اساسی ایران را ملاحظه کنید، بسیار منطقی و بشر دوستانه است، منتها آنها این مسایل را نمی‌پسندند و معیار و مقیاس قضاوتشان، منافع خودشان است.

وی با استقبال از اقدام این اندیشمند غربی برای سفر به کشورهای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم همه اندیشمندان غربی مانند شما از نزدیک با گروه‌های و شخصیت‌های اسلامی ملاقات کنند و عقایدشان را از خودشان بگیرند، نه از دیگران .

این مرجع تقلید با بیان اینکه دیگران بسیاری از مطالب را وارونه جلوه می‌دهند، تاکید کرد: بعضی از غربی‌ها که به کشور ما آمده‌اند می‌گویند آنچه درباره ایران می‌دانستیم با آنچه دیده‌ایم قابل مقایسه نیست، گویی دو ایران وجود دارد، یکی در رسانه‌های غربی و یکی در واقعیت خارجی و این جای تاسف است.

وی در تشریح آموزه‌های اسلامی اظهار کرد: ما به دنبال زندگی مسالمت آمیز با همه مردم دنیا هستیم و با هیچ گروهی که با ما نزاعی نداشته باشد، نزاع نداریم و این نکته از آموزه‌های قرآن کریم است.

وی با اشاره به دستور اسلام در گردهمایی مسلمانان در ایام حج و با خبر شدن از اوضاع یکدیگر خاطرنشان کرد: اگر هر گروه تنها به خودش فکر کند دنیا خراب می‌شود، بنابر این همه باید به فکر همه باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: معارف دینی به ما می‌گوید که منافع دیگران و خودتان را با یک چشم نگاه کنید و اگر این اصل دنبال شود، دنیا امن و امان و در صلح و آرامش خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های سیاست‌مداران برای ایجاد جنگ و اختلاف‌ بین مسلمانان اشاره و تصریح کرد: شیعیان هزار سال با برادران اهل سنت خود در عراق زندگی می‌کردند و از این کشت و کشتارها خبری نبوده است، اما اکنون همه روزه عده‌ای بی‌گناه از دو طرف به صورت بسیار ناجوانمردانه در عراق کشته می‌شوند؛ ما می‌دانیم چه کسانی اینها را تحریک می‌کنند تا جنگ داخلی و طایفه ای ایجاد کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تجزیه یا تضعیف کشورهای اسلامی را از نتایج جنگ داخلی برشمرد و ابراز داشت: هرکدام از این دو نتیجه برای دولت‌های استکباری مطلوب است بنابر این اختلاف و تفرقه و جنگ داخلی در کشورهای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم این است که تریبون‌های رسانه‌ای دنیا عمدتا در اختیار آنها است و آنان مانع می‌شوند که فریاد ما به گوش مردم جهان برسد و تا این وضع اصلاح نشود، نه حقوق بشر اصلاح می‌گردد و نه دموکراسی ایجاد می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به ما می آموزد اگر نتوانستید یک امری را کاملا اصلاح کنید، هر مقداری که می‌توانید انجام دهید و ما به این قانون عمل می‌کنیم و آن را به تمام مسایل اجتماعی تسری می‌دهیم و با امیدواری به پیش می‌رویم، بنابر این ما تا زنده هستیم، وظیفه داریم برای پیشرفت حقوق بشر تلاش کنیم.

در پایان این دیدار پروفسور مارکو ساسولی این دیدار را بسیار مفید و سودمند برشمرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.oetfuqei8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما