يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 35854
معاون استاندار قم:

ارائه توجیه زیست‌محیطی برای استقرار صنایع در استان قم الزامی است

قم نيوز : قم نگار: معاون استاندار قم گفت: ارائه توجیه زیست محیطی در استقرار صنایع در استان قم الزامی است.
ارائه توجیه زیست‌محیطی برای استقرار صنایع در استان قم الزامی است
به گزارش قم نگار، محسن بهشتی در همایش بررسی بحران خشکسالی و ریزگردها در استان قم به مناسبت هفته کاهش اثرات بلای طبیعی که صبح امروز در سالن همایش‌های اداره‌کل محیط زیست استان قم برگزار شد، اظهار داشت: امروزه زمین با ۳ مشکل آب، محیط زیست و اشتغال و اقتصاد همراه است.

معاون عمرانی استانداری قم با بیان اینکه بحث محیط زیست و آب با هم گره خورده است که حاصل بی‌تدبیری انسان بوده و امروز دامان خود انسان را گرفته است، افزود: نشست‌های گوناگون که برای حل این مسائل در نظر گرفته می‌شود باید منشأ این آلودگی‌ها را مورد توجه قرارد داده و با آن‌ها مقابله کند و در سطح کلان به آن بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته راه‌های کوتاه مدتی برای از بین بردن مشکلات ریزگردها انجام می‌شد اما نتیجه پایداری نداشت و امروز می‌بینیم که ۱۷ استان درگیر آلودگی هوا و یا ریزگردها است و باید برنامه‌ریزی درستی در این زمینه داشته باشیم.

معاون عمرانی استانداری قم با بیان اینکه اقدامات مناسبی در این دولت برای حفاظت از محیط زیست انجام شده است، تصریح کرد: این مسئله هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و این اشتباه است که تنها محیط زیست را متولی حفاظت از محیط زیست بدانیم.

بهشتی تاکیدکرد: برنامه آمایش سرزمین اخیراً در برخی استان‌ها در حال تصویب و تازه می‌توان متوجه شد که بسیاری از این سرمایه‌گذاری‌ها منطبق با شرایط آمایشی سرزمین نیست و ما یک گپ حدود ۳۰ ساله در بحث آمایش سرزمین داشته‌ایم.

معاون عمرانی استانداری قم باید با نگاه توسعه همه جانبه برای سرمایه گذاری‌ها خود در همه زمینه‌ای برنامه ریزی کنیم، بیان کرد: در بحث جمعیت شاهد هستیم که استقرار کلان جمعیت در شهری مثل تهران مشکلات بسیاری را به همراه دارد.

بهشتی با اشاره به اینکه همگرایی و همسویی دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه حفاظت از محیط زیست به‌وجود آمده است، بیان کرد: باید برای استقرار صنایع لزوم توجیه زیست محیطی ایجاد شود و واحدهای صنعتی و نیروگاهی که در استان قم به‌دنبال فعالیت هستند باید توجیه زیست محیطی با نگاه کارشناسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید از عرصه‌های زیست محیطی به درستی استفاده کنیم که بتوانیم بحران به‌وجود آمده را مدیریت کنیم، بیان کرد: باید از نظرات کارشناسی استفاده کنیم که در سال‌های بعد در راستای کاهش این مشکلات گام برداریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceev8x.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما