سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : 10627
رکنی گفت:

رعایت استانداردهای زیست محیطی توسط صاحبان صنایع در قم امری ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم رعایت استانداردهای زیست محیطی توسط صاحبان صنایع را در قم امری ضروری عنوان کرد.
رعایت استانداردهای زیست محیطی توسط صاحبان صنایع در قم امری ضروری است
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی در تعریف استاندارد بیان کرد: استاندارد شامل اعداد، ارقام و ضوابطی لازم الاجرا است که تخطی از آنها پیگرد قانونی دارد.
وی گفت: در خصوص استانداردهای زیست محیطی نیز یکسری ضوابط اعلام شده است که باید آنها را رعایت کرد تا سلامت عمومی جامعه تضمین شود و چنانچه استانداردها رعایت نشود ممکن است خسارات غیرقابل جبرانی به محیط زیست و انسان و موجودات وارد شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: لازم است فرایندهای علمی برای رسیدن به استانداردها طی شود و پس از مشخص شدن استانداردها با رعایت آنها سلامتی جامعه، انسان و حیات وحش تضمین می شود و در صورت عدم رعایت آنها با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

وی بیان کرد: آلودگی های زیست محیطی موجب بیماری و به خطر انداختن سلامت عمومی جامعه می شود و خسارت و هزینه بسیاری را نیز به کشور تحمیل می کند اما با رعایت استانداردها این هزینه ها کاهش می یابد.

رکنی گفت: صاحبان صنایع نیز باید به رعایت استانداردها توجه کرده و باید استقرار واحدهای صنعتی و خدماتی در مجموعه شهرکهای صنعتی انجام گیرد زیرا در صورت این استقرار می توان برای صنایع با حداقل هزینه تمهیدات لازم را نیز در نظر گرفت.

وی بیان کرد: کنترل و مدیریت واحدهای پراکنده امری دشوار است و تازمانی که مجموعه ای منسجم وجود نداشته باشد هدف نهایی که سلامت عمومی جامعه است تضمین نخواهد شد.

انتهای پیام/116/
https://qomnews.ir/vdcfevdy.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما