دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : 10590
مدیرکل هواشناسی قم:

قم شاهد وقوع پدیده وارونگی هوا و افزایش غلظت آلاینده ها خواهد بود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل هواشناسی قم، پدیده وارونگی هوا و افزایش غلظت آلاینده ها را در چند روز آینده برای این استان پیش بینی کرد.
قم شاهد وقوع پدیده وارونگی هوا و افزایش غلظت آلاینده ها خواهد بود
به گزارش قم نیوز، یحیی زارع گفت: به علت نفوذ هوای سرد و پایدار و ایجاد شرایط وارونگی و سکون هوا، کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده های جوی در مناطق مختلف استان پیش بینی می شود.

به گفته وی، زمانی که درجه حرارت هوا کاهش می یابد، سردی هوا مانع از بالا رفتن آلاینده ها و استقرار آلاینده ها در سطح زمین خواهد شد که این امر مشکلاتی بویژه تشدید آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی ایجاد می کند که به این پدیده وارونگی هوا گفته می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هوای این استان تا پایان هفته جاری صاف می باشد، گفت: هوای قم از امروز با کاهش ابر و کاهش دمای شش تا هفت درجه ای همراه خواهد بود که در ۲۴ ساعت آینده، حداکثر دمای هوا پنج درجه و حداقل آن به منفی یک درجه خواهد رسید.

زارع اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سفچگان و دستجرد سردترین بخش و شهر قم گرمترین نقطه استان بوده است.

وی میزان بارندگی در ۴۸ ساعت گذشته را ۳/۲ میلی متر عنوان کرد و افزود: هم اکنون وزش باد از سمت شمال و شمال غرب با سرعت دو تا هفت متر بر ثانیه است.

زارع گفت: هم اکنون دمای هوای استان قم پنج درجه سانتیگراد و همراه با مه رقیق است؛ حداکثر دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته شش و حداقل دما منفی یک درجه سانتیگراد بود.

انتهای پیام/۱۱6/
https://qomnews.ir/vdce7n8z.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما