دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 35875
بخشدار جعفرآباد خبر داد:

وضعیت عادی در جعفریه/ دستور تخلیه دو روستا

قم نيوز : قم نگار: بخشدار جعفرآباد از وضعیت عادی در شهر جعفریه خبر داد و عنوان کرد: شب گذشته برای جلوگیری از خسارات جانی دستور تخلیه دو روستا در این بخش داده شده است.
وضعیت عادی در جعفریه/ دستور تخلیه دو روستا
به گزارش قم نگار، ابراهیم حسن زاده، به زلزله‌های اخیر بخش جعفرآباد اشاره و عنوان کرد: جلسات ستاد بحران روز گذشته در این شهر برگزار و تصمیمات مختلفی برای جلوگیری از بروز خسارت گرفته شد.

بخشدار جعفرآباد ادامه داد: مردم شهر جعفریه و برخی از روستاهای این بخش شب گذشته در ۳ ورزشگاه و حسینیه و مساجد دارای استحکام اسکان داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی در این بخش روستاها هستند، گفت: شب گذشته به علت اینکه دو روستای کلاغ نشین و دولت آباد به کانون زلزله نزدیک بوده‌اند دستور تخلیه داده شد که برخی از روستائیان در شهر جعفریه اسکان داده شدند.

حسن زاده به وقوع زلزله در سال ۵۹ در این دو روستا اشاره و عنوان کرد: طی زلزله رخ داده در سال ۵۹ که بیشترین خسارت به این دو روستا وارد شده ۹ نفر نیز کشته شده بودند.

وی با بیان اینکه زلزله در این دو روستا بیشتر از سایر مناطق دیگر احساس شده است، بیان کرد: وضعیت شهر جعفریه در حال حاضر عادی است.

وقوع زلزله از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه در بخش جعفرآباد قم آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه بیش از ۹۳ لرزش در این منطقه ثبت شده است.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کمترین شدت زمین لرزه این منطقه ۱.۳ و بیشترین آن ۴ در مقیاس ریشتر بوده است.

جعفرآباد یکی از بخش‌های قم است که بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن بیش از ۱۵ هزار نفر اعلام شده و جمعیت شهر جعفریه بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.

بنا به گفته محسن اروجی مدیرکل بحران استان قم دستگاه های امدادی در حالت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchm6nx.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما