دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 35887
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم:

۱۴۵ پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر در حالت آماده باش قرار دارند/ وقوع ۹۰ پس لرزه در شهر جعفریه قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در ساعات اولیه وقوع زلزله در شهر جعفریه تیم‌های امدادی به همراه وسایل و خودروهای امداد و نجات به صورت آماده باش درآمدند و ۱۴۵ پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر در قالب ۷ تیم امدادی آماده به انجام خدمت شدند.
۱۴۵ پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر در حالت آماده باش قرار دارند/ وقوع ۹۰ پس لرزه در شهر جعفریه قم
به گزارش قم نگار، محمد گل فشان با اشاره به اینکه پس از وقوع زلزله ۳و۶ دهم ریشتر در ساعت ۷:۳۰ دقیقه روز گذشته در شهر جعفریه، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و اداره کل بحران اعلام آماده باش ۱۰۰ درصد به دستگاه‌های امدادی کردند، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان قم نیز بلافاصله به استان‌های تهران و مرکزی که معین استان قم هستند اعلام آماده باشد داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: همچنین تیم‌های ارزیاب در لحظات اولیه وقوع زلزله به این شهر اعزام و نسبت به بررسی و تهیه گزارش اقدام کردند.

وی با اشاره به حضور دکتر چرخ‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات کشور، معاون عملیات و رئیس امداد هوایی که با یک دستگاه چرخ بال امدادی به منطقه وارد شدند، خاطر نشان کرد: پس از ارزیابی اولیه جلسه بحران در شهر جعفریه با حضور وی و همچنین بخشدار، شهردار و مسئولین ارشد شهر و مدیر عامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

گل فشان افزود: در ساعات اولیه وقوع زلزله تیم‌های امدادی به همراه وسایل و خودروهای امداد و نجات به صورت آماده باش درآمدند که در این فراخوان ۱۴۵ پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر در قالب ۷ تیم امدادی آماده به انجام وظیفه شدند.

وی با اشاره به اینکه در ساعت ۱:۲۸ دقیقه امروز مجددا زلزله ۴ ریشتری در این منطقه به قوع پیوست، گفت: با هماهنگی اداره کل بحران نسبت به اعزام تیم‌ها و اقلام امدادی به بخش جعفریه اقدام شد که خوشبختانه با توجه به اینکه این زلزله تلفات جانی و مالی خاصی در پی نداشته تیم‌ها و اقلام در شهر جعفریه مستقر شده تا در صورت نیاز از آن بهره‌گیری شود.

مدیرعامل جمعیت هلال استان قم تصریح کرد: از روز گذشته تا ساعت ۹امروز بیش از ۹۰ بار شهر جعفریه لرزیده که شدت بزرگ‌ترین زمین لرزه آن ۴ ریشتر بوده است.

گل فشان با بیان اینکه این زلزله‌ها به واسطه وجود گسل ایندس در این شهر به وقوع پیوسته، خاطرنشان کرد: در ۲۸ آذر ۵۹ نیز این گسل فعال شده که در آن زمان زلزله‌ای به قدرت۶.۴ ریشتر در بخش جعفریه رخ داده بود و این موضوع حاکی است که نباید از خطر زلزله در این منطقه غافل شویم و باید با آموزش امدادی و مقاوم سازی ساختمان‌ها از وقوع حوادث ناگوار پیش‌گیری کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdca0ane.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما