يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : 4593
در قم برگزار شد؛

دوره تخصصی اسكان اضطراری و اردوگاه ویژه خواهران امدادگر

قم نيوز : قم نیوز: دوره تخصصی اسكان اضطراری و اردوگاه ویژه خواهران امدادگر با حضور امدادگران و نجات گران درپایگاه های امدادی توسط اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.
دوره تخصصی اسكان اضطراری و اردوگاه ویژه خواهران امدادگر
به گزارش قم نیوز، مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم با بیان این مطلب افزود: در این دوره شركت كنندگان با آخرین استانداردهای اسكان و با انواع اسكان ها از جمله اسكان اضطراری، موقت و دایم پس از حادثه آشنا شدند.

خلیل الله سائلی هدف از برگزاری این دوره را پیش بینی و طراحی شیوه های ممكن تخلیه، انتقال و استقرار جمعیت در زمان اضطرار و اسكان عنوان و بیان كرد: در دوره اسكان اضطراری حدود ۳۲ نفر از زبده ترین امدادگران خواهر شركت كردند.

وی ادامه داد: در این دوره امدادگران آموزش های لازم از جمله نحوه برپایی اردوگاه و استانداردهای لازم در جمعیت، اسكان، تغذیه، آب، بیماری های شایع در اردوگاه و توزیع اقلام امدادی و مدیریت اردوگاه را فرا گرفتند.

سائلی گفت: ایران به دلیل قرار گرفتن بر روی كمربند زلزله در معرض انواع سوانح است و در این بین، زلزله بیش از سوانح دیگر در تخریب خانه های شهری و روستایی نقش ایفا می كند.

وی افزود: آنچه كه مسلم است پس از زلزله های ویران گر و یا سیلابهای خروشان و مخرب نیاز به تامین سرپناه اضطراری و موقت امری بدیع و روشن است، بنابراین تامین یك سرپناه با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی، جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی و دیگر موارد از ضروریات به حساب می آید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.oq0a2bqp1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما