سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 2122
استاندار قم:

دشمن با ترور نمی‌تواند مانع پیشرفت کشور شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: دشمن باید توجه داشته باشد که هزاران دانشمند جوان در کشور پیشرفت این نظام را تضمین می‌کنند و اجازه نخواهند داد تا دشمنان مانعی برای پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف شوند.
دشمن با ترور نمی‌تواند مانع پیشرفت کشور شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور پیش از ظهر امروز در سیزدهمین مانور ایمنی در برابر زلزله که در دبیرستان حافظ قم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت دکتر شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشور اظهار داشت: زمانی که دشمنان قادر نیستند در عرصه‌های جنگ دیپلماسی مانع پیشرفت کشور شوند خبیثانه دست به ترور دانشمندان جمهوری اسلامی اسلامی ایران می‌زنند.

وی ادامه داد: دشمن باید توجه داشته باشد که هزاران دانشمند جوان در کشور پیشرفت این نظام را تضمین می‌کنند و اجازه نخواهند داد تا دشمنان مانعی برای پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف شوند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زندگی انسان‌ها توام با حوادث طبیعی رقم خورده است، بیان داشت: از ۴۳ نوع حادثه‌ای که در جهان شناسایی شده است بیش از ۳۴ نوع آن در کشور ما اتفاق افتاده است و همچنین استان قم نیز بیش از ۱۰ نوع آن را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه حوادث طبیعی هر ساله جان بسیاری از افراد را به خطر می‌اندازد، خاطرنشان کرد: این حوادث علاوه بر خسارات جانی خسارات مالی بسیار زیادی نیز برای کشور ما به همراه خواهد داشت و این نشان می‌دهد مقابله با حوادث طبیعی امری مهم و ضروری است.

موسی‌پور اضافه کرد: اگر جامعه‌ای مراحل چهارگانه مدیریت بحران را به خوبی بشناسد و به‌کار گیرد می‌تواند خسارات ناشی از بلایای طبیعی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله از مدیریت بحران، مرحله پیشگیری است، تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی در استان قم انجام شده که حاصل آن انجام بیش از هزار و ۲۰۰ پروژه در استان قم بوده است.

استاندار قم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۷ مدرسه در استان قم بازسازی شده است، یادآور شد: خوشبختانه علاوه بر مقاوم سازی ۱۴ مدرسه در استان قم بیش از چهار هزار خانه روستایی نیز در قم مقاوم‌سازی شده و همچنین پنج پایگاه امداد جاده‌ای در قم تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه در راستای آمادگی که یکی دیگر از مراحل مدیریت بحران است در قم فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، بیان داشت: در این راستا فعالیت‌های آموزشی خوبی در استان قم انجام شده و همه باید توجه داشته باشند که اگر بحث آموزش جدی گرفته شود ما آسیب‌های کمتری خواهیم دید.

موسی‌پور با اشاره به برگزاری ۱۲ مانور عملیاتی امداد و نجات در سال جاری در قم، تصریح کرد: مدارس یکی از مهم‌ترین مناطقی است که در بحث مقاوم‌سازی و پیشگیری باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.rarct1azrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما