سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 35909
در دیدار با اعضای پژوهشکده مهدویت مطرح شد

انتقاد تولیت مسجد مقدس جمکران از بی‌توجهی به مهدویت در بودجه کشور

قم نيوز : قم نگار: تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به سهم کم مهدویت در کشور، گفت: ایران متعلق به امام زمان (عج) است اما مهدویت از سهم بسیار کمی در این کشور برخوردار است که یک نمونه آن عدم بهره‌مندی مسجد مقدس جمکران از بودجه کشور است.
انتقاد تولیت مسجد مقدس جمکران از بی‌توجهی به مهدویت در بودجه کشور
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حسن رحیمیان که در دیدار با اعضاء هیئت علمی پژوهشکده مهدویت سخن می‌گفت، اظهار داشت: آنچه که در پژوهشکده مهدویت صورت می‌گیرد، شایسته تقدیر است و من از تلاشهای صورت گرفته در راستای گسترش فرهنگ مهدویت تشکر می‌کنم.

شاگرد برجسته امام راحل تصریح کرد: بسیاری از رسانه‌ها از بیت المال ارتزاق می‌کنند و برای برخی از رسانه‌ها و روزنامه‌ها که بعضا در جهت گمراهی مردم و نشر مطالب نادرست قدم بر می‌دارند، صد‌ها میلیون تومان کمک اعطا می‌شود اما برای مسجد جمکران، مبلغی پرداخت نمی‌شود.

رحیمیان با اشاره به تلاش دشمن برای به گمراهی کشیدن نسل جوان با استفاده از ابزار هنر و دیگر ابزار‌ها، خاطرنشان کرد: ما باید از ابزار هنر برای ترویج مهدویت و تعمیق این آموزه اقدام کنیم و در این راه به غیر از فیلم‌های سینمایی، ابزارهای دیگری مانند سریال و انیمیشن وجود دارد و در این راه، بعد نرم افزاری و سوژه یابی آن به عهده مراکز مهدوی از جمله مسجد جمکران است.

وی گفت: در زمینه تولید نیز مراکز خوبی مانند حوزه هنری وجود دارند که البته مشکلات مادی در این زمینه دارند و با حمایت لازم، می‌توانند کارهای خوبی ارائه کنند و در کنار حوزه هنری، کارگردانهای متدین و حرفه‌ای وجود دارند که می‌توان از توان آن‌ها بهره گرفت.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: هم در میان تهیه‌کنندگان افراد خوبی وجود دارند و هم در میان کارگردان‌های کشور انسان‌های متعهد و مذهبی و حرفه‌ای حاضر هستند که در صورت ارتباط مستمر و برگزاری جلسات، انگیزه کافی را برای ساخت آثار فاخر خواهند داشت.

رحیمیان تصریح کرد: در حاشیه یکی از نمازهایی که خدمت رهبر ‌انقلاب بودیم، آقای حاتمی‌کیا هم به عنوان مثال بودند و این مسئله را با ایشان مطرح کردم که از این ایده استقبال کردند. کارگردان‌های دیگری مانند آقای مجیدی، شورجه، طالب‌زاده یا آقای سلحشور که خداوند به ایشان شفای عاجل عنایت کند نیز هستند که انگیزه لازم را دارند و در صورت مطرح کردن این ایده، استقبال خوبی از آن می‌شود.

وی تاکید کرد: مهدویت جاذبه لازم را دارد زیرا از یک سو به آینده نگاه دارد و از سوی دیگر نیاز روز نیز هست و مورد استقبال مردم واقع می‌شود.

وی در بخش دیگری از این دیدار به همکاری‌هایی آینده میان پژوهشکده مهدویت و مسجد مقدس جمکران اشاره کرده و گفت: مسجد مقدس جمکران آماده همکاری در زمینه‌های مختلف پژوهشی، نشر و تبلیغ و ترویج است و در آینده انشاء الله این همکاری‌ها بیشتر می‌شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران به توصیه رهبر معظم انقلاب درباره مسجد جمکران اشاره کرد و گفت: هنگامی که اساس‌نامه مسجد مقدس جمکران به خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شد، ایشان در سخنانی که به صورت مکتوب به ما اعلام شد، فرمودند که مسجد مقدس جمکران باید در کنار قم باشد نه در عرض قم. این سخن به این معناست که باید فعالیتهای متناسب این فرموده در مسجد انجام شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf11dm.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما