سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : 35914
منبع : شهرنیوز
شهردار منطقه هشت قم عنوان کرد

افزایش سرانه فضای سبز پردیسان به ۲۰ متر مربع

قم نيوز : قم نگار: شهردار منطقه هشت قم گفت: سرانه فضای سبز پردیسان به ازای هر نفر ۲۰ متر مربع است که در تلاش هستیم این میزان افزایش یابد.
افزایش سرانه فضای سبز پردیسان به ۲۰ متر مربع
به گزارش قم نگار، سید عبدالله سلیمانی با اشاره به وضعیت منطقه پردیسان گفت: این منطقه دارای هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت است و در حال حاضر نیز ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

وی گفت: طبق برآوردهای ما ۳۰ هزار نفر از جمعیت پردیسان را دانشجویان تشکیل می‌دهند که به عنوان جمعیت غیرثابت به شمار می‌روند.

شهردار منطقه هشت قم گفت: پردیسان منطقه حاشیه‌ای شهر است که برای دسترسی به هسته مرکزی شهر با مشکلاتی مواجه است، اما شهرداری سعی کرده تا با اجرای پروژه‌های مختلف در رفع این مشکلات گام بردارد.

سلیمانی با اشاره به احداث مسکن مهر در پردیسان گفت: این امر موجب شده که فضا برای حضور مردم در پردیسان فراهم شود اما متاسفانه هیچ خدمات رفاهی برای آن دیده نشده و شهرداری این امر را نیز در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: استانداری قم نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و تلاش می‌کند تا با همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌ها در راستای کاهش مشکلات پردیسان گام بردارد.

شهردار منطقه هشت قم گفت: باید نگاه ویژه‌تری به پردیسان شود و باید بدانیم که این منطقه از نظر مباحث سرمایه‌گذاری و همچنین مسائل اجتماعی می‌تواند یکی از مناطق مهم در مجموعه شهری باشد.

سلیمانی با اشاره به راه اندازی شهرداری در پردیسان گفت: از زمانی که این منطقه شهر به مجموعه شهرداری قم واگذار شد، اقدامات بسیار خوبی در آن رخ داد و سعی کردیم در ترمیم خیابان‌ها، روکش آسفالت‌ها و همچنین جداول گام برداریم و از سوی دیگر در مسیر توسعه حمل و نقل بکوشیم.

وی با اشاره به موضوع فضای سبز در پردیسان گفت: در ابتدای امر تنها دو بوستان در پردیسان وجود داشت که این رقم در حال حاضر به ۱۷ بوستان شهری رسیده است.

شهردار منطقه هشت قم گفت: سرانه فضای سبز پردیسان به ازای هر نفر ۲۰ متر مربع است که نسبت به مناطق دیگر عدد قابل قبول‌تری داریم اما باز هم در گسترش لکه‌های سبز و بوستان‌های شهری در پردیسان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcba9bf.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما