دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 36072
آیت‌الله نوری‌همدانی:

امنیت در منطقه با حضور صهیونیست‌ها ناسازگار است

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اسرائیل پایگاه مستکبران در منطقه است، گفت: هیچگاه امنیت در منطقه با حضور صهیونیست‌ها تامین نمی‌شود و حضور آنها سبب ناامنی است.
امنیت در منطقه با حضور صهیونیست‌ها ناسازگار است
به گزارش قم نگار، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان و مدیران عالی ناجا با اشاره به اینکه نظام اسلامی با معنویت توام است اظهارداشت: تشرف به قم که آشیانه اهل بیت (ع) است از افتخارات محسوب می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در روایات بسیاری قم به عنوان حرم اهل بیت (ع) معرفی شده است افزود: قم همواره در ولایت مداری ممتاز بوده است. در روایات آمده است در آخر الزمان علم از نجف و کوفه برچیده و از قم به کل جهان می‌رسد. هزاران سال از نقل این روایت می‌گذرد که از آینده درخشان قم خبر داده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه در روایات آمده است که صدای اسلام ناب از قم به کل جهان می‌رسد و یک نفر از دنیا نمی‌ماند که صدای اسلام را از قم نشنیده باشد تصریح کرد: در روایت است که این جریان‌ها مختص دوره قبل از ظهور امام زمان (عج) است که مایه دلگرمی ما است.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات آمده است که اگر شکر نعمت را بجای آورید نعمتتان زیاد می‌شود و اگر کفر نعمت کنید عذاب شدیدی در انتظار شما است گفت: ۷۳ بخش از قرآن به شکرگذاری تاکید شده است بنابر این باید این نعمت‌ها را بشناسیم و از آن‌ها شکرگذار باشیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه یکی از این نعمت‌ها نعمت نظام ولایی اسلامی و انقلاب اسلامی است افزود: این نعمتی است که در دوره ما ایجاد شده است و اگر بخواهیم ظرفیت‌های این نظام را بشناسیم از شماره خارج است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اولین نعمت نظام ما نعمت ولایت فقیه است تصریح کرد: قبل از آن کشور ما دچار استبداد و سلطه‌گری داخلی و خارجی بود. از طرفی رژیم ارباب رعیتی بود و مردم تحقیر می‌شدند. دچار عقب ماندگی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بودیم و خان‌ها برای مردم تصمیم می‌گرفتند. کاخ‌نشین‌ها خوشگذارنی می‌کردند و مردم ستم می‌کشیدند. مردم تحقیر می‌شدند و این از وجود استکبار داخلی حکایت داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه از سال ۳۲ تا سال ۵۷ آمریکا بر مردم ما حاکم بود گفت: امام خمینی (ره) توانست رژیم سلطنتی را نابود کند این نعمت بزرگی است که یک فقیه در راس حکومت واقع شود، اسلام برای این موضوع برنامه دارد، حکومت در اسلام به عهده پیامبر (ص)، امام معصوم و یا فقیه دارای شرایط است.

وی با اشاره به اینکه اگر نعمت ولایت فقیه نبود انقلاب ماندگار نمی‌شد تصریح کرد: شهدا در ۸ سال دفاع مقدس با امر ولی فقیه به مقابله با دشمن پرداختند و جانفشانی کردند. مردم ما از حلقوم امام (ره)‌‌ همان صدایی را می‌شنیدند که مردم در صدر اسلام از پیامبر شنیده بودند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به دیدار اخیر خود با هیئتی از کشور عراق گفت: امروز ۲۰ درصد از خاک عراق در تصرف داعش است. آن‌ها می‌گفتند دلیل کندی پیشرفت در عراق این است ولی فقیه وجود ندارد. اگر ولی فقیهی که خود کفن پوش است به میدان بیاید اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی (ره) می‌فرمودند که من برای شهادت لحظه شماری می‌کنم خاطر نشان کرد: مستکبران امروز کلافه شده‌اند. امام خمینی (ره) با اقدامات خود مردم جهان و مستضعفان را بیدار کرد و کشورهای مسلمان که سال‌ها زیر پرچم استکبار بودند حرکت خود را آغاز کرده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) مردم را بیدار کرد گفت:‌ قدر این مردم را بدانیم، خدمت در نیروی انتظامی خدمت به مردم است، برای رسیدن به تکامل در هر امری نیاز به امنیت وجود دارد، بنابر این سعی کنید کار شما برای خدا باشد.

وی با اشاره به اینکه امنیتی که در کشور ما وجود دارد در هیچ کشور دیگری نمونه ندارد تصریح کرد: این یک مژده برای شما کارکنان ناجا است زیرا نشان می‌دهد شما خدمت خود را به درستی انجام داده‌اید.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در زمینه قاچاق کالا که به اقتصاد کشور ضربه می‌زند باید بیشتر مراقبت انجام شود گفت: در میان همه خدماتی که داده می‌شود باید به این موضوع اهمیت زیادی داده شود و جلوی قاچاق کالا در کشور گرفته شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به مردم خود اتکایی را آموخت بیان کرد: ما امروز در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم انرژی هسته‌ای و تولید سلول‌های بنیادی از مواردی هستند که در نتیجه این خودباوری به دست آمده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مردم ما قبلا در مقابل آمریکا و انگلیس و سوریه خودباختگی داشتند افزود: امام خمینی (ره) گفتند آن‌ها جنایتکار هستند، تهاجم سیاسی، نظامی و فرهنگی از اقدامات آن‌ها علیه کشور ما است و باید خودمان شجاع بوده و به پیشرفت برسیم.

وی با اشاره به اینکه از دیگر برکات انقلاب اسلامی این است که افراد صالح و مومن در راس کار‌ها قرار گرفته‌اند تصریح کرد: سابقا در قوای نظامی افراد بی‌تعهد کار می‌کردند اما امروز افراد صالح به راس کار آمده‌اند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه شناخت دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها که ساخته و پرداخته دست دشمن در منطقه هستند از دیگر برکات انقلاب اسلامی است گفت: اسرائیل پایگاهی برای مستکبران است که تا در منطقه حضور دارند آسایش برای کشور‌ها ایجاد نمی‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه هر که با نظام اسلامی مخالف است و به دشمنی با آن می‌پردازد ارتباطی با صهیونیست‌ها دارد، خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها قبلا می‌گفتند لشکری شکست ناپذیر دارند اما همت و ایمان مردم نشان داد آن‌ها نابود می‌شوند و بار‌ها در منطقه شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است عنوان کرد: ما برای مقابله با دشمن گزینه روی میز خود را داریم، ابتدا ایمان و اقتدار گزینه ما است و در صورت تهدید غرب و استکبار جهانی گزینه نظامی از طرف جمهوری اسلامی ایران روی میز است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchivnx.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما