چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 35932
آیت الله نوری همدانی:

پایه‌های سست حکومت آل‌سعود بر اساس خونریزی بنا شده است

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه عربستان سعودی با خونریزی‌ها تداوم حکومتش را ایجاد کرده است، گفت: پایه‌های این حکومت سست است و بالاخره زوال پیدا می‌کند.
پایه‌های سست حکومت آل‌سعود بر اساس خونریزی بنا شده است
به گزارش قم نگار، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در شبستان اول مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اظهارداشت: امام علی (ع) در این نامه نوشتند ای مالک بپرهیز از اینکه خونی را به بریزی.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه آل‌سعود جنایت کار است افزود: امام علی (ع) فرمودند زمامداری با ریختن خون تقویت نکن زیرا نه تنها آن را محکم نمی‌کند بلکه سبب سستی پایه‌های آن می‌شود و آن را به دیگران منتقل می‌کند و عذری برای قتل و استفاده از شمشیر و تازیانه و دست برای کیفر ناروا، نزد خدا و نزد من پذیرفته نیست به این دلیل که کیفر آن قصاص است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه نخستین چیزی که در قیامت مورد بررسی و دادرسی قرار می‌گیرد خونهای به ناحق ریخته است افزود: در مورد دیات و قصاص روایت های زیادی بیان شده که نشان از اهمیت آن دارد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی با این خونریزی‌ها تداوم حکومتش را ایجاد کرده گفت: پایه‌های این حکومت سست است و بالاخره زوال پیدا می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه آل‌سعود با این اقدامات به دنبال جلب پشتیبای آمریکا و صهیونیست‌ها است افزود: با این حال بالاخره روزی از بین می‌روند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb59bf.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما