پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 36165
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم:

حمایت از بخش فرهنگی و کتاب نباید به فراموشی سپرده شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت: حمایت از بخش فرهنگی و کتاب نباید به فراموشی سپرده شود، اگر از کتاب نشود، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند
حمایت از بخش فرهنگی و کتاب نباید به فراموشی سپرده شود
به گزارش قم نگار، حمید خرمی  با بیان اینکه بیش از هزار و ٢٠٠ ناشر در قم وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ناشر تنها نیمی از آنها با توجه به اوضاع نشر فعال هستند و بیش از ٢٠٠ کتابفروشی در قم فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: علت رکود بازار کتاب وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه است، اکنون مردم بیشتر نیازشان به مایحتاج زندگی است، این امر سبب می‌شود کتاب از سبد کالا خارج شود و در صورت نیاز تنها کتاب‌های درسی، کمک درسی و دانشگاهی خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با تاکید بر همکاری سایر نهادها برای برطرف شدن مشکلات نشر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سایر وزارتخانه‌ها باید با یکدیگر متحد شوند تا به بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کنند، تا اوضاع کتاب و کتابخوانی بهتر شود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از بخش فرهنگی و کتاب نباید به فراموشی سپرده شود، اگر از بخش کتاب حمایت صورت نگیرد، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

خرمی با اشاره به ارائه مجوز به ناشران گفت: هر کس مجوز نشر دریافت کند، به بازار رقابت وارد می‌شود و اگر بتواند رقابت کند، فعالیت می‌کند و اگر نتواند پروانه آنها باطل می‌شود.

وی ضمن مقایسه آمار ناشران و کتابفروشان در کشور و سایر نقاط دنیا گفت: آمار کتابفروشان نسبت به ناشران در همه مکان‌های دنیا بیشتر است، ولی در ایران برعکس است، تولید انبوه کتاب در برابر توزیع مختصر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcam6ne.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما