قم نيوز : قم نگار: امام جمعه قم با بیان اینکه شورای نگهبان باید با انتخاب افراد صالح از طیف‌های مختلف و در نظر گرفتن سلایق سبب شود رقابت جدی شکل گیرد گفت: کاندیدا‌ها باید با تبلیغات صحیح و به دور از تخریب رای جمع کنند و عرصه تبلیغ برای همه کاندیدا‌ها فراهم شود.
تایید صلاحیت نمایندگان از طیف‌های مختلف رقابت انتخاباتی را جدی می‌کند
به گزارش قم نگار، آیت الله سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه خداوند بالا‌ترین مرتبه تقوا را دارا است اظهار داشت: خداوند خود اهل تقوا است و بندگان خدا هم پرتویی از این تقوا را دارا هستند، باید برای حفظ این صفت تلاش کنیم تا عاقبت به خیر باشیم.

امام جمعه قم در ادامه تفسیر سوره صف افزود: خداوند کسانی را که در راه خدا صف می‌بندد و مانند سدی پولادین محکم هستند را ستایش کرده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: رزمندگان باید در برابر دشمن محکم بایستند به طوری که واحدی پیوسته و بدون شکاف تشکیل دهند. آنچه در این آیه آمده است به دنبال مطالب آیه‌های قبلی است، کسانی که می‌گفتند اگر بدانیم چه چیزی برای خدا مطلوب است آن را انجام می‌دهیم اما خداوند فرمود که دروغ می‌گویید. در ادامه خداوند می‌فرماید مومنانی نزد خدا محبوبند که نزد دشمن منظم مانند بنایی ریخته شده از سرب محکم باشند.

وی عنوان کرد: خداوند دشمنان را سیلی معرفی کرده است که با سدی پولادین می‌توان جلو آن را گرفت، نباید در یک سد خللی وجود داشته باشد و همه باید مانند واحدی قوی باشند صف مسلمانان باید این گونه باشد و این صف در هنگام جنگ مانند مشتی آهنین بر سر دشمن فرود بیاید.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه این سد منحصر به جبهه نظامی نیست بلکه در هر جبهه‌ای مانند اقتصادی، فرهنگی و سیاسی این سد فولادین وجود داشته باشد تصریح کرد: دشمن در جبهه اقتصادی مسلمانان را در تنگنا می‌گذارد اما باید با تکیه با نیروهای درونی و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی به این تهدید پاسخ داد.

امام جمعه قم گفت: جبهه تهاجم فرهنگی با استفاده از ماهواره‌ها کیان جامعه را نشانه گرفته، باید سربازان این جبهه، جوانان را آموزش دهند و با جلوگیری از بوق‌های رسانه‌ای دشمن در برابر این تهاجم‌ها بایستند، سیاست‌مداران مسلمان هم باید با سد نفوذ ناپذیر در برابر دشمنان بایستند و از هرگونه سهل انگاری و اعتماد به دشمن پرهیز کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه خداوند مسلمانانی را دوست دارد که بنیان مرصوص باشند، که از این مورد برداشت می‌شود خداوند مسلمانانی که با جمعیت پراکنده دشمن اصلی را‌‌‌ رها کردند دوست ندارد خاطر نشان کرد: کشورهایی مثل ترکیه و عربستان که به جان مسلمانان افتاده‌اند و اسرائیل را‌‌‌ رها کرده‌اند مورد غضب خداوند هستند.

وی با اشاره به اینکه برای تشکیل صف و سد پولادین باید اعتقاد و معرفت عمیق در مورد جهاد داشت بیان کرد: وجود نیت خالص و فی سبیل الله برای این منظور ضروری است جنگیدن با انگیزه‌های قومی، به دست آوردن غنائم و نیاتی از این دست، مورد غضب است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه افراد سپاه اسلام باید دارای روحیه همراهی با هم باشند و از تکروی بپرهیزیند که با وجود رهبر قوی این امر تحقق پیدا می‌کند گفت: انسجام باید تا آخر عملیات ادامه داشته باشد و رخدادی مانند جنگ احد واقع نشود. داشتن صفی مانند سد پولادین نشانه این است که خداوند از ما می‌خواهد دشمن را هیچ گاه حقیر نشماریم، مطلوب خداوند شکل‌گیری جامعه متحد و نفوذناپذیر و بزرگ است که در جنگ با دشمنان مانند سدی پولادین هستند.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم نمازجمعه قم با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال سرنگونی نظام ما هستند اما با وجود این فتنه‌ها انقلاب قوی‌تر شده و به راه خود ادامه می‌دهد خاطر نشان کرد: اکنون وظیفه آحاد مردم است بر عناصری که به مبارزه با انقلاب می‌پردازند، ایستادگی کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سخن حقی داشت و این سخن ماندگار است افزود: حرف حق انقلاب حاکمیت ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی است گفت: این سخن با فطرت مردم هماهنگ است که از آن حمایت کردند، مردم در انقلاب به دنبال تحولات بر مبنای اسلام بودند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه از علل دیگر این ماندگاری بر مبنای مردم بودن آن است گفت: فراگیر بودن انقلاب نسبت به همه زندگی دلیل دیگر ماندگاری آن بوده است، انقلاب اسلامی فقط سیاسی و اقتصادی نبود بلکه مانند اسلام بر همه شئون نظر داشت.

وی افزود: وجود انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از دلایل ماندگاری انقلاب است، انتخابات هم در حفظ انقلاب موثر است و هم به کشور اعتبار می‌دهد و این توصیه رهبری است برای تحقق این خواست رهبری الزاماتی وجود دارد که باید رعایت شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه شورای نگهبان باید با انتخاب افراد صالح از طیف‌های مختلف و در نظر گرفتن سلایق سبب شود رقابت جدی شکل گیرد عنوان کرد: کاندیدا‌ها باید با تبلیغات صحیح و به دور از تخریب رای جمع کنند و عرصه باید برای همه کاندیدا‌ها توسط مسئولان فراهم شود.

امام جمعه قم گفت: بحث دیگر این است که در این ایام حادثه‌ای در خلیج فارس اتفاق افتاد که سپاه عمل مناسبی داشت، سپاه در هر عرصه‌ای وارد شده است اقدامات بی‌نظیر و صادقانه‌ای انجام داده است. رئیس جمهور هم در آئین افتتاح فازهای پارس جنوبی از سپاه تقدیر کردند، نمونه دیگر اقتدار سپاه در برخورد با دو فروند ناو آمریکایی مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست کشور از جمله نتایج این اقدام سپاه بود گفت: برخورد با آن‌ها پیامی به آمریکایی‌ها داشت که نخست بدانند عددی نیستند. از طرفی سپاه با رفتار کریمانه خود با تفنگداران نشان داد در اوج اقتدار رعایت اخلاق اسلامی را داریم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهارداشت: امیدواریم در هفته آینده پرونده تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بسته شود و دوران جدیدی برای ما ایجاد شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbf8bf.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما