يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 3642
رییس مجلس شورای اسلامی:

غرب به رفتارهای کودکانه روی آورده است

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا از روی ناچاری دست به ترور می‌زند زیرا از همه روش‌ها مایوس شده و اکنون به رفتارهای کودکانه روی آورده‌ است.
غرب به رفتارهای کودکانه روی آورده است
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی در همایش نهضت حسینی، بیداری اسلامی و بصیرت جوانان که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا قم برگزار شد اظهار داشت: اتکا به خداوند مسئله‌ای بود که امام خمینی(ره) به جوانان ایرانی آموخت و موجب شد که از قیافه‌‌های بین‌المللی ترسی به دل خود راه ندهند.

وی انقلاب اسلامی را دارای ابعاد مختلفی دانست و عنوان کرد: یکی از خواسته‌های اصلی مردم پیاده شدن احکام الهی در جامعه بود ضمن اینکه علیه ظلم و ستم اقتصادی نیز اعتراضاتی وجود داشت و در جنگ تحمیلی نیز قیام برای تحقق اسلام صورت گرفت و تنها دفاع از وطن و خاک مطرح نبود.

لاریجانی گفت: ایستادگی ملت ایران موجب شد که مردم منطقه در شرایط کنونی از قدرت‌های غربی نهراسیده و از تماس دولت‌های غربی با حکام دیکتاتور خود ترسی به دل راه ندهند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش همه‌ جانبه قدرت‌های استکباری علیه ایران در مسئله انرژی هسته‌ای، افزود: ایستادگی ملت ایران به واسطه رهبری حکیمانه‌ آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه، الگویی مناسب برای مردم کشورهای اسلامی به وجود آورد.

وی بیداری اسلامی را بزرگ‌ترین حادثه قرن‌های اخیر دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین مولفه این بیداری جوانان هستند و به تایید دولتمردان کشورهای همسایه، زمینه اساسی این مسئله انقلاب اسلامی ایران بوده است.

لاریجانی با بیان تلاش دولت‌های غربی برای ایجاد رخنه در اذهان عمومی گفت: آنها سعی می‌کنند بیداری اسلامی منطقه را به سوی دیکتاتورهای عرب معطوف کنند در حالی که نمی‌خواهند این امر روشن شود که انقلاب‌های کنونی دارای ابعاد مختلفی چون زمینه‌‌ساز بودن انقلاب اسلامی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیداری اسلامی به سوی نوعی دموکراسی اسلامی پیش‌ می‌رود بنابراین استراتژیست‌های غربی به دنبال تک‌بعدی ساختن این انقلاب‌ها بوده و کشور سوریه را به عنوان محور مقاومت اسلامی مورد حمله قرار می‌دهند.

وی به نقشه‌های گوناگون استکبار جهانی برای اختلاف‌افکنی میان مردم ایران و سایر ملت‌های منطقه اشاره کرد و افزود: مردم مصر دوست‌دار اهل‌بیت(ع) بوده و به دنبال جاری ساختن احکام اسلامی در کشور خود هستند و در مقابل شورای نظامی حاکم، مقاومت می‌کنند و این نشانه پویایی این انقلاب آنهاست.

لاریجانی ادامه داد: برخی به دنبال جداسازی اسلامیت از بیداری کنونی مردم منطقه هستند، اما این یک تحلیل نارس بوده و شاید غرض‌هایی پشت آن باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی به تحلیل صحیح رهبر انقلاب در مورد بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: غنای بیداری اسلامی با گذشت زمان در حال افزایش است و مواضع آنها به اندیشه‌های مردم ایران در انقلاب اسلامی نزدیک می‌شود بنابراین می‌توان انقلاب‌های منطقه را حرکتی تکاملی دانست.

وی افزود: برای ایجاد چنین بیداری عظیمی باید تلاش بسیاری کرده و برای تداوم آن هزینه‌های زیادی پرداخت و به همین منظور جمهوری اسلامی از نخستین ساعات شکل‌گیری این حرکت‌ها به دفاع از مردم مسلمان پرداخته و فشارهایی را از سوی حکام عرب و غرب تحمل کرد که نمونه آن فشار رسانه‌ای و سیاسی در مسئله انرژی هسته‌ای است.

لاریجانی با اشاره به تحریم‌های گوناگون غرب علیه ایران خاطر نشان کرد: از دست دادن دیکتاتورهای منطقه موجب بغض و کینه استکبار جهانی شده، اما ملت ایران نباید از حمایت مردم مظلوم دست بردارند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل باید بدانند که ترور دانشمندان ایرانی جای شوخی نیست و این روش غلطی است که جمهوری اسلامی هیچ‌گاه دست به چنین کارهایی نخواهد زد و این امر موجب خجالت کشورهایی است که ادعای حقوق بشر دارند.

وی گفت: آمریکا معتقد به مدیریت بین‌المللی همه کشورهاست، اما از روی ناچاری دست به ترور می‌زند و این مسئله نشان‌دهنده استیصال آنهاست، زیرا از همه روش‌ها از جمله فرستادن واسطه، تحریم و فشارهای هسته‌ای استفاده کردند، اما راه به جایی نبرده و اکنون به رفتارهای کودکانه روی آورده‌اند.

لاریجانی با تاکید بر سفارش پیامبر اکرم(ص) مبنی در انجام کارهای بزرگ توسط مسلمانان تصریح کرد: اینگونه کارها بسیار عزت‌آفرین بوده و در عین حال هزینه‌هایی را برای ملت‌ها در بر دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حوادث سوریه گفت: دولت‌های غربی سوریه را نقطه اصلی مقاومت می‌دانند و حکام عرب نیز در حالی که خود بویی از دموکراسی نبرده‌اند و نمایندگان مجالس آنها توسط سلاطین نصب می‌شود، اما برای ملت سوریه دلسوزی می‌کنند هرچند موضع ایران نیز این است که اصلاحات در داخل سوریه ضروری بوده و سرنوشت مردم باید در دست خودشان باشد، اما این مسئله نباید توسط دجالان زمانه و عمال استکبار صورت گیرد.

وی موضع ایران در مورد تمام انقلاب‌های منطقه را مسئله بیداری فراگیر اسلامی و تسلط ملت‌ها بر سرنوشت خود دانست و افزود: ایران نگاهی جامع همراه با توجه به رفتار دشمنان داشته و مراقب است که جریان فاسد بین‌المللی و مرتجعین منطقه از این طریق منافع اسرائیل را تامین نکنند.

لاریجانی ابراز کرد: بنا بر اطلاعات موجود، یکی از مسوولین اطلاعاتی کشورهای مهم عربی منطقه در زمان جنگ ۳۳ روزه دارای ارتباط اطلاعاتی با سران رژیم صهیونیستی بوده اما در حال حاضر برای مردم سوریه دل سوزانده و خواهان اصلاحات در این کشور هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری در جمع مردم قم گفت: ایشان حضور مردم در صحنه را موجب در امان ماندن جمهوری اسلامی از همه خطرها می‌داند ضمن اینکه ایشان در جمع سفرای ایران در کشورهای خارجی فرمودند مبادا کسی از خطر آمریکا غفلت کند.

وی با تاکید بر انتخاب نمایندگانی که هیچ‌گونه وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت نداشته باشند، تصریح کرد: فضای انتخاباتی ایران بر خلاف کشورهای غربی، فضایی واقعی بوده و مقام معظم رهبری برای دومین بار این مسئله را مورد توجه قرار داده‌اند بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید حساس بوده و مردم نیز این امر را به دقت مورد توجه قرار دهند زیرا استفاده از رانت‌های سیاسی و اقتصادی نمی‌تواند تامین‌کننده حقوق ملت باشد.

لاریجانی افزود: مردم ایران به نمایندگانی احتیاج دارند که شجاع بوده و از حقوق مردم دفاع کنند ضمن اینکه استقلال قوای سه‌گانه نظام به این معناست که هر بخش بر اساس عقل و منطق خود و بدون فشار دیگران به تصویب و اجرای قوانین بپردازند اما وابستگی قوا موجب استیلای یک قوه بر سایر بخش‌ها می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی فلسفه استقلال قوا از یکدیگر را استیفای حقوق ملت دانست و تاکید کرد: شرکت پرفروغ مردم در انتخابات موجب آبادانی بیشتر کشور شده و اصل حضور مردم یک امر استراتژیک بوده که در هیچ شرایطی نباید مخدوش شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای مایوس ساختن مردم از حضور در انتخابات گفت: برخی نارضایتی‌ها از دیگران نباید موجب حضور نیافتن در انتخابات شود زیرا اصل حضور مردمی، امری بازدارنده در مقابل دشمنان بوده و رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدها و مردم ضروری است ضمن اینکه کاندیداها نیز باید صداقت را سرلوحه خویش قرار داده و از وعده و وعیدهای بیهوده و تخریب دیگران بپرهیزند زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری، انتخابات میدان تخریب و توهین نیست بنابراین نهادینه شدن این امر در کشور ما می‌تواند الگویی مناسب برای سایر کشورها فراهم کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.t9wrak93xpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما