سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : 36434
آیت‌الله نوری همدانی:

آیت‌الله بروجردی تحولی شگرف در حوزه علمیه ایجاد کردند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: آیت‌الله بروجردی از نظر علمای نجف و قم در جایگاه‌ بالایی قرار داشتند و ایشان تحولی شگرف در حوزه علمیه قم به وجود آوردند.
آیت‌الله بروجردی تحولی شگرف در حوزه علمیه ایجاد کردند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار برگزارکنندگان نکوداشت آیت‌الله بروجردی و اعضای شورای انجمن اصول فقه حوزه اظهار کرد: شخصیت آیت‌الله بروجردی به اندازه‌ای بزرگ و با عظمت است که در یک یا دو جلسه نمی‌توانیم ابعاد شخصیت ایشان را بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ این عالم بزرگوار از نظر علمی و شخصیت در جایگاه والایی قرار دارند، بنابراین می‌توان ایشان را دریای متلاطم از علم، معنویت و بزرگواری دانست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بیان عظمت ایشان برای امثال ما طلاب مقدور نیست گفت: نوه این عالم بزرگوار نیز دارای شخصیت علمی، فقهی و با عظمت است و از اینکه سعی شده تا آثار و کتابخانه این عالم بزرگوار برقرار باشد، جای تقدیر و تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: احیای ذکر، عظمت و شخصیت آیت‌الله بروجردی افتخار است، شما توانستید آثار این عالم بزرگوار را حفظ کنید، علاوه بر این امر، زنده کردن خاطرات وی نیز لازم است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به شخصیت آیت‌الله بروجردی گفت: ایشان شخصیتی بودند که از نظر علمای نجف و قم در جایگاه‌ بالایی قرار داشتند و تحولی عظیم در حوزه علمیه قم به وجود آوردند.

وی خاطرنشان کرد: دو تحول در زمینه علمی و فرهنگی و سیاسی در حوزه علمیه روی داده که در بخش اول آیت‌الله بروجردی و در بخش دوم امام خمینی(ره) نقش داشتند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: مهارت این عالم بزرگوار در زمینه‌های مختلف به حافظه، مطالعه و تلاش نیاز دارد، به طوری که احاطه و تسلط ایشان به فقه و علم رجال عجیب بود، به همین دلیل تحولی در حوزه‌های علمیه ایجاد کرد که در آثار وی می‌توان آثار این تحول را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه عنایت آیت‌الله بروجردی به شاگردان بسیار فراوان بود، گفت: این عالم به شاگردپروری می‌پرداخت به طوری که حتی نوشته‌های شاگردان را برای تشویق آنها مطالعه می‌کرد.

آیت‌الله نوری همدانی به دیگر ویژگی‌های آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و افزود: از ایشان می‌توان به عنوان عالمی بزرگ نام برد؛ آیت‌الله بروجردی همواره نماز شب اقامه می‌کرد و به تهجد می‌پرداخت.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjxxet.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما