چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 36455
مدیرکل محیط زیست استان قم:

26 درصد جمعیت کشور تحت تاثیر ریزگردهای دریاچه نمک قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: دریاچه نمک قم یکی از منشأهای اصلی داخلی ریزگرد در کشور است زیرا 10 درصد از ریزگردهای کشور به این حوزه ارتباط دارد و اکنون 26 درصد جمعیت کشور مورد تاثیر این دریاچه هستند.
26 درصد جمعیت کشور تحت تاثیر ریزگردهای دریاچه نمک قم است
به گزارش قم نیوز، سید رحمان دانیالی سه‌شنبه شب در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه محیط زیست استان قم تاکنون اقدامات بسیاری برای کاهش ریزگردها انجام داده است، اظهار کرد: این اداره‌ کل در روزهای آینده میزبان مسئولان روابط عمومی ادارات محیط زیست کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه برای اطلاع‌رسانی شفاف باید ایستگاه‌های محیط زیست در این حوزه فعال شوند، تصریح کرد: آلودگی هوا در قم منشأهای طبیعی و غیرطبیعی دارد که می‌تواند در این استان تلفات انسانی نیز به دنبال داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه آلودگی هوای این استان در تابستان سال گذشته به ۴۰ برابر استاندارد نیز رسیده است، اضافه کرد: دشت‌های بحرانی القای ریزگرد، خشک شدن تالاب‌ها، فعالیت معادن و صنایع در افزایش آلودگی هوای قم موثر است.

وی با تاکید بر اینکه ریزگردها منشاهای داخلی و خارجی متفاوتی دارند، مطرح کرد: دریاچه نمک قم یکی از منشاهای اصلی داخلی در کشور است زیرا ۱۰ درصد از ریزگردهای کشور به این حوزه ارتباط دارد و اکنون ۲۶ درصد جمعیت کشور مورد تاثیر این دریاچه هستند.

دانیالی از میزان آلودگی صنعتی در شهر قم یاد کرد و گفت: توجه به آلودگی صنعتی هوا موقتی است به همین علت کاربردی برای شهر قم ندارد، حضور موتورسیکلت‌ها که آلودگی آنها هفت الی هشت برابر خودروهاست می‌تواند آلودگی هوا را افزایش دهد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccp0q1.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما