شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 36792
به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها

عملیات نجات تالاب بهشت معصومه در قم اجرا شد

قم نيوز : قم نیوز: عملیات نجات تالاب بهشت معصومه با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت پسماند شهرداری، جمعی از تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی و گروه کوهنوردی عارف در قم اجرا شد.
عملیات نجات تالاب بهشت معصومه در قم اجرا شد
به گزارش قم نیوز، عملیات نجات تالاب بهشت معصومه به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت پسماند شهرداری و جمعی از تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی و گروه کوهنوردی عارف در قم اجرا شد.

بر اساس این گزارش، در عملیات اصلاح، بهسازی و تعمیر بخش‌هایی از تالاب دائمی بهشت معصومه که با هدف جلوگیری از هدررفت آب و بهبود شرایط این زیست بوم ارزشمند به انجام رسید، پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی در بخش‌هایی از تالاب خاکریزی و در بخش‌های دیگر خاکبرداری انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در حاشیه اجرای این عملیات با اشاره به شعار روز جهانی تالاب‌ها با عنوان «تالاب‌ها برای آینده ما و معیشت پایدار» اظهار کرد: تالاب‌ها از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای بوده و حفظ و حراست موثر، تامین حقابه‌های زیست محیطی و ارتقای سطح حفاظتی آنها اجتناب‌ناپذیر است.

سید رحمان دانیالی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ درصد از مساحت استان قم تالابی بوده که شامل تالاب‌های ارزشمند دریاچه نمک، تالاب شکار ممنوع حوض سلطان، تالاب غدیر، تالاب مره و تالاب بهشت معصومه است که دارای ارزش‌های زیستی ویژه‌ای بوده و در فصول سرد سال پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.

وی ضمن قدردانی از همه فعالان زیست محیطی و دوستداران طبیعت که گمنام و بی‌ادعا در مسیر حفظ و حراست از این موهبت‌های الهی تلاش می‌کنند، گفت: قطعا جبران کمبودها و تخریب‌ها در عرصه محیط زیست، نیازمند اینگونه اقدامات جهادی، کارشناسی شده و همه‌جانبه از سوی تمام آحاد جامعه است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgxu9w.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما