شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : 36555
آیت‌الله نوری‌همدانی:

موج بیداری به آمریکا و اروپا نفوذ کرده است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، موج بیداری به اروپا و آمریکا نفوذ کرده است و مردم به دنبال حقیقت ناب هستند.
موج بیداری به آمریکا و اروپا نفوذ کرده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صادقی، با بیان اینکه شغل طلبگی بهترین شغل دنیا محسوب می‌شود، اظهار کرد: شغل طلبگی مایه افتخار و مباهات است. جوانانی که به کار طلبگی روی آورده‌اند باید بدانند کار بزرگی را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار (ع) در ارتباط با طالبان علم، گفت: در روایات آمده است که ملائک بال‌های خود را زیر پای طالبان علم می‌گسترانند. همچنین در روایات آمده است خداوند طالبان علم را دوست دارد و اگر کسی در طلب علم از دنیا برود، حکم شهید را دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ملبس بودن روحانیون، یکی از نشانه‌های طلاب است، تصریح کرد: لباس طلبگی از نبی مکرم اسلام (ص) برای طلاب به میراث مانده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه، نخستین شرط طلبگی اخلاص است، عنوان کرد: همت بلند برای درس خواندن از دیگر شروط طلبگی است که باید طلاب به آن اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در راه طلبگی باید راه پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت، بیان کرد: طلاب نباید تنها به اینکه یک طلبه ساده باشند بسنده کنند بلکه باید تلاش خود را به کار بگیرند تا فقیه شوند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: فقیه شدن در دین از مواردی است که خداوند به صراحت در قرآن از آن سخن به میان آورده است.

وی با تاکید بر اینکه دین دارای ابعاد فراوانی است، افزود: بعد حکومتی، جهادی و قضایی از جمله ابعاد دین مبین اسلام است که طلاب باید در این زمینه‌ها آگاهی داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جدیت در درس خواندن عامل موفقیت انسان می‌شود، تصریح کرد: راه طلبگی راه ساده‌ای نیست و طلاب باید برای اینکه یک عالم اسلامی تأثیرگذار شوند، تلاش بسیاری داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: توجه به مطالعه ادبیات از دیگر مبانی است که طلاب باید به آن اهتمام داشته باشند و در این راستا باید صرف و نحو عربی به صورت عمیق خوانده شود.

وی با بیان اینکه طلاب باید برای رسیدن به درجات بالای علمی به شب زنده‌داری اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: هر سال شمار فراوانی مهندس و پزشک از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند ولی در حوزه‌های علمیه پس از ۵۰ سال، یک فقیه تربیت می‌شود که نشان از دشواری این راه است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به دست یک فقیه به پیروزی رسید، گفت: یکی از کارهای طلاب مبارزه با کفر و استکبار است که در این راستا لازم است طلاب به مسائل زمان آگاه باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به بیداری که در آمریکا و اروپا پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمده است، بیان کرد: مردم جهان امروز بیدار شدند و به دنبال حقیقت هستند تا روح تشنه خود را سیراب کنند.

وی با تاکید بر اینکه عربستان با ما دشمن است، گفت: باید دشمن را بشناسیم و در مقابل خدعه و نیرنگ‌هایش بیدار باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdkk0s.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما