يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 36576
با حضور حضرات آیات نوری همدانی، یزدی و شاهرودی؛

همایش امنای امت، جایگاه و کارکردهای مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: همایش امنای امت، جایگاه و کارکردهای مجلس خبرگان رهبری با حضور حضرات آیات نوری همدانی، یزدی و هاشمی شاهرودی در قم برگزار می‌شود.
همایش امنای امت، جایگاه و کارکردهای مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری عصر امروز در نشست خبری همایش امنای امت، جایگاه و کارکردهای مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری یکی از مهم‌ترین نهادهای قانونی در ساختار نظام اسلامی است، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه اصلی و اساسی مجلس خبرگان تعیین رهبری و در مرحله بعد نظارت بر استمرار شرایط رهبری است.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص دیگر مجلس خبرگان گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های مجلس خبرگان این است که مقررات و ضوابط مجلس مختص آن است و در خود مجلس تدوین و تصویب می‌شود.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه تعیین رهبری و عالی‌ترین مقام نظام به خبرگان ملت سپرده شده است، بیان کرد: ما شاهد بودیم یکی از کارهای مهم و ماندگار خبرگان بعد از ارتحال امام (ره) تعیین مقام معظم رهبری در کوتاه‌ترین فرصت بود و مهم‌تر اینکه فردی معرفی شد که هرچه زمان می‌گذرد روزبه‌روز عظمت ایشان بیشتر نمایان می‌شود و هم ملت و هم خبرگان به این نتیجه می‌رسند که بهترین انتخاب را داشتند و شخصیتی انتخاب‌شده که از هر منظر ویژگی‌های خاص خود را دارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری وظیفه خبرگان و رسانه‌ها را معرفی بیشتر مجلس خبرگان به مردم عنوان کرد و افزود: خصوصاً در شرایط فعلی که دو انتخابات مهم در پیش است، باید مردم ویژگی‌ها و وظایف مجلس خبرگان را به‌خوبی بشناسند تا پرشور و آگاهانه در انتخابات شرکت کنند.

وی از برگزاری همایش امنای امت، جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری در قم خبر داد و گفت: برای اینکه هم جایگاه و هم وظایف و کارکردهای مجلس خبرگان را تبیین کنیم، این اجلاسیه ۱۵ بهمن‌ ماه در سالن قدس مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود که از سراسر کشور اساتید و فضلای حوزه و اعضای خبرگان و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت.

امام‌ جمعه قم هدف دیگر برگزاری این همایش را پاسداشت از نمایندگان فقید مجلس خبرگان خصوصاً آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله مهدوی‌کنی به‌عنوان دو رئیس فقید مجلس خبرگان دانست و افزود: علاوه بر ایشان، از ۱۴ نفر از خبرگان از استان‌های مختلف کشور که در سال‌های اخیر دعوت حق را لبیک گفته‌اند، با حضور خانواده‌های ایشان تجلیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: حضرات آیات مشکینی، مهدوی‌کنی، محمدی‌گیلانی و مرعشی‌شوشتری از تهران، حضرات آیات خزعلی و فاکر از خراسان رضوی، آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی از لرستان، آیت‌الله طاهری از گلستان، آیت‌الله معصومی زرندی از کرمانشاه، آیت‌الله جباری از مازندران، آیت‌الله امینیان از گیلان، آیت‌الله ملک حسینی از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله قره‌باغ از آذربایجان غربی، آیت‌الله بنی‌فضل از آذربایجان شرقی و دو نفر از روحانیون اهل تسنن شهید محمد شیخ‌الاسلام و ماموستا مجتهدی از کردستان جزو خبرگان فقیدی هستند که از ایشان به‌عنوان امنای امت در این همایش تجلیل می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری حضرات آیات نوری‌همدانی، یزدی و هاشمی شاهرودی را جزو سخنرانان این همایش دانست و اظهار کرد: دو کتاب نیز برای همایش آماده شده یکی با عنوان مجلس خبرگان رهبری، جایگاه، وظایف و کارآمدی که شامل مقالاتی از اندیشمندان در مورد مجلس و مسائل مرتبط با وظایف و جایگاه خبرگان است و دیگری با عنوان امنای امت آشنایی با حیات و آثار نمایندگان فقید مجلس که در بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه همایش، نمایشگاهی از آثار مرکز تحقیقات علمی خبرگان و فصلنامه حکومت اسلامی برگزار می‌شود.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه باید فضایی برای حضور پرشور مردم در انتخابات همانند دوره‌های گذشته فراهم شود، تصریح کرد: هرچه مردم پرشورتر شرکت کنند تأمین اسلامیت و جمهوریت نظام بیشتر محقق خواهد شد چرا که تمام مجموعه‌های نظام اسلامی متکی به رأی مردم است.

وی با اشاره به جوسازی برخی افراد در خصوص جایگاه مجلس خبرگان تصریح کرد: زمانی برخی این توطئه را مطرح کردند که خبرگان برای تضعیف رهبری است که امام (ره) موضع گرفتند و مجلس را موجب تقویت رهبری دانستند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: انتخاب غیرمستقیم رهبری توسط مردم به این خاطر است که مردم به‌تنهایی نمی‌توانند ویژگی‌های مختص رهبری را به‌درستی تشخیص و وظیفه ۸۸ نفر عضو خبرگان است که این مهم را بررسی و محقق سازند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcg3n9w.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما