پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : 36725
با عنوان همایش «امنای امت» صورت گرفت

تجلیل از خانواده نمایندگان فقید مجلس خبرگان

قم نيوز : قم نیوز: همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری با عنوان «امنای امت» و حضور چهره‌های برجسته مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در قم برگزار شد.
تجلیل از خانواده نمایندگان فقید مجلس خبرگان
به گزارش قم نیوز، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید که با عنوان «امنای امت» پیش از ظهر امروز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار و از خانواده ۱۶ نفر از نمایندگان فقید مجلس خبرگان تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی با بیان اینکه خبرگان رهبری جایگاهی به اهمیت رهبری دارد، تصریح کرد: این مجموعه تعیین کننده رهبری نظام اسلامی است و اگر این جایگاه به شیوه‌ای که مورد تاکید امام خمینی(ره) بوده، استمرار داشته باشد سبب تقویت رهبری و خوشحالی دوستان نظام اسلامی و بقای مجلس خبرگان سبب یأس و ناامیدی دشمنان اسلام می‌شود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: تعیین رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی که بعد از رحلت امام خمینی(ره) توسط این مجلس انجام شد، برگ زرینی را در دفتر نظام رقم زد.

همچنین یکی از مراجع تقلید در این مراسم طی سخنانی به بخشی از نیازهای انسانی اشاره کرد و گفت: خداوند برای خلقت انسان به جزییات بسیاری توجه کرده است و یکی از نیازهای انسان را پیروی از حجت‌های دینی قرار داده به همین علت می‌توان دریافت که از آغاز خلقت بر موضوع ولایت تاکید داشته است.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی افزود: امتداد ولایت فقیه هرگز قطع نشده و هر پیامبر بعد از رحلت خود جانشین بعدی را به مردم معرفی کرده به همین علت ولایت در درس همه پیامبران الهی مورد بحث قرار گرفته است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه این مراسم به بخشی از رسالت‌های مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد: این مجلس در دورانی که ولایت فقیه حاضر نباشد، در میان فقها شخصیت مورد نظر را انتخاب و او را به عنوان ولایت فقیه برای حکومت جامعه اسلامی انتخاب می‌کند با توجه به اهمیت این مجلس نمایندگان خبرگان باید مکان‌شناس بوده و بروز بودن و تفاوت‌های مراجع تقلید را تشخیص دهند.

آیت‌الله محمد یزدی با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری باید نسبت به وضعیت فقهای موجود در جامعه اسلامی آگاهی مناسبی داشته باشد عنوان کرد: مجلس خبرگان در حساس‌ترین موقعیت قرار دارد و رسالت‌های سنگینی را بر عهده گرفته است.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغازگر حرکت بیداری اسلامی است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) حقیقت دین را در فروع فقهی نمی‌جست بلکه فقه را در راستای تحقق‌بخشی به حقیقت و گوهر ارزنده زندگی به خدمت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه امام خمینی(ره) فقه راهکارهای مختلفی برای عرصه‌های مختلف انسان دارد عنوان کرد: ایشان بر پایه ژرف‌اندیشی فقه را تئوری عملی دین برای اداره جامعه می‌دانست و راز جاودانگی قرآن را در ظرفیت نامحدود مدیریتی اسلامی و برنامه‌مند بودن آن می‌شناخت به همین علت در افق دید ایشان اجتهاد شناخت کلان و گسترده فقه در همه ابعاد حیات است.

آیت‌الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccpmq1.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما