يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 3665
معاون بانوان اداره‌کل تربیت بدنی استان قم:

اعتبارات و امکانات ورزشی بانوان محدود است

قم نيوز : قم نیوز: معاون بانوان اداره‌کل تربیت بدنی استان قم گفت: بانوان قمی در زمینه ورزش در حد امکاناتی که در اختیار آنها قرار گرفته فعال هستند، اما امکانات و اعتبارات ورزشی بانوان محدود است که باید به آن توجه شود.
اعتبارات و امکانات ورزشی بانوان محدود است
به گزارش قم نیوز، سیده لیلا عنبری امروز از روند رو به رشد امکانات و فضاهای ورزشی در قم خبر داد و اظهار داشت: امکانات و تجهیزات ورزشی بانوان در قم نسبت به گذشته بهتر شده و سالن‌های خصوصی نیز گسترش یافته است.

وی ادامه داد: از جانب تربیت بدنی استان و دیگر نهاد‌ها مساعدت‌هایی صورت گرفته است و شاهد پیشرفت چشمگیری در مناطق محروم که از امکانات کمتری برخوردار بودند، هستیم.

معاون بانوان اداره‌کل تربیت بدنی استان قم ایجاد یک مجموعه ورزشی چند منظوره ویژه بانوان را امری ضروری برشمرد و عنوان کرد: با ایجاد مجموعه ورزشی در استان می‌توان بخشی از مشکلات بانوان را در عرصه ورزش برطرف کرده که انجام این اقدام از عهده تربیت بدنی خارج بوده و نیاز به همت استان دارد.

عنبری در خصوص نظارت بر باشگاه‌های ورزشی بیان کرد: بازدید و بازرسی باشگاه‌ها به صورت مداوم صورت می‌گیرد و مدیران آنها موظف هستند تا در هنگام ورزش کردن از سی دی‌های مجازی که در اختیار آنها قرار گرفته است، استفاده کنند.

وی از طراحی لباسی به عنوان فرم برای باشگاه‌ها خبر ‌داد و افزود: لباس ورزشی به عنوان فرم طراحی شده و برای تایید در اختیار استانداری قرار گرفته است که پس از مصوب شدن این طرح تمام باشگاه‌ها موظف هستند از آن استفاده کنند.

معاون بانوان اداره‌کل تربیت بدنی استان قم در زمینه لباس‌های مورد استفاده در استخرها نیز عنوان کرد: بخشنامه‌ای به تمام استخرها ابلاغ شده و افراد موظف هستند از لباس‌های شنای پوشیده‌تر استفاده کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ باشگاه به صورت دو شیفت خواهران و برادران فعالیت می‌کنند و حدود ۱۵ باشگاه نیز به صورت خصوصی برای فعالیت‌های ورزشی بانوان در نظر گرفته شده است.

عنبری با ابراز تاسف از کمبود اعتبارات برای ورزش بانوان تصریح کرد: بانوان قمی در زمینه ورزش در حد امکاناتی که در اختیار آنها قرار گرفته، فعال هستند اما امکانات و اعتبارات ورزشی بانوان محدود است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این زمینه تنها یک نهاد نباید کار کند بلکه این هدف بزرگ تلاشی جدی و همه جانبه را نیازمند است و هر یک از نهادها باید به گونه‌ای در این عرصه گام بردارند.

معاون بانوان اداره‌کل تربیت بدنی استان قم خواستار توجه بیشتر به ورزش بانوان شد و تاکید کرد: بانوان از نظر روحی و جسمی نیاز به ورزش دارند و همان طور که برای آقایان در این زمینه کار می‌شود باید ورزش بانوان هم مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بودجه دست مدیران استان است بنابراین نباید فرقی بین زنان و مردان قائل شوند.

عنبری بیان کرد: برای قم باید بیشتر تلاش شود چون حجاب بانوان به عنوان امتیاز فرهنگی این استان محسوب می‌شود پس لازم است با مهیا کردن امکانات ورزشی از آنها قدردانی شود چون خلأ ورزشی در مبلغان فرهنگی به شدت نمود پیدا کرده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.0bfurhb0siupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما