يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 36808
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

حوزه علمیه باید پرچمدار گفت‌وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت باشد

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه به عنوان پرچمدار تبلیغ جهانی دین و مکتب اهل بیت(ع) باید پیشرو در گفت‌وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت باشد.
حوزه علمیه باید پرچمدار گفت‌وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی شنبه شب در همایش نقش ادیان در تحقق صلح و عدالت از دیدگاه اسلام و مسیحیت که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، اظهار کرد: اسلام و مسیحیت دو دین بزرگ عالم هستند و اکثریت جامعه بشری را امروز این دو دین در حال اداره کردن، هستند، همکاری بین این دو دین می‌تواند سرنوشت کره زمین را رقم زند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه به عنوان پرچمدار تبلیغ جهانی دین و مکتب اهل بیت(ع) باید پیشرو در گفت‌وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت باشد.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به حضور جدی حوزه علمیه در همایش بین اسلام و واتیکان گفت: دیدار سفیر واتیکان در ایران از حوزه علمیه قم، بازدید از سفارت واتیکان در تهران و اعزام سه روحانی فاضل از حوزه علمیه قم برای سخنرانی در دانشگاه‌های واتیکان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ مورد انواع همکاری‌ برنامه‌ریزی شده است گفت: بنا شد دو گروه از علمای طرفین متکفل تنظیم برنامه‌های آینده شوند، مشوق این حرکت مواضع مثبتی است که از واتیکان و مسئولان واتیکان مشاهده می‌کنیم، به طوری که مواضع آنها نسبت به اسلام بهبود پیدا کرده است.

زمانی خاطرنشان کرد: کاردینال پیتر تورکسن، رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان پس از ورود به حرم حضرت معصومه(س) ضریح را بوسید و گفت معنویت را از این بارگاه الهام می‌گیریم و تابلو فرشی که به وی اهدا شد به عنوان سجاده عبادت به واتیکان برد که این امر نشانه گرایش‌های آنها است.

وی با بیان اینکه درباره آموزه‌های عدالت اسلام علاوه بر آیات قرآن باید آموزه‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه در دستور کار مطالعه قرار گیرد، گفت: جرج جرداق مسیحی در یکی از آثار خود امام علی(ع) را الگوی عدالت در تاریخ بشر معرفی کرده بنابراین برای شناخت عدالت در اسلام مراجعه به این آموزه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcevv8x.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما