يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : 36814
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی قم خبر داد

اجرای مسابقه طراحی صنایع دستی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از فراخوان مسابقه طراحی در صنایع دستی استان خبر داد.
اجرای مسابقه طراحی صنایع دستی در قم
به گزارش قم نیوز، صنایع دستی و گردشگری قم، حسن بحرینی با اشاره به بخش‌های مختلف این فراخوان گفت: این مسابقه با هدف بسترسازی لازم برای حضور موثر کالاهای صنایع دستی متناسب با سلیقه و نیاز مصرف کنندگان در سطح جامعه فراخوان شد.

وی افزود: این اداره‌کل در راستای وظایف خود، اقدام به برگزاری مسابقه تخصصی با رویکرد طراحی برای اجرا و برگزاری در استان، تبیین جایگاه طراحی به عنوان مزیت رقابتی در موفقیت محصولات صنایع دستی در سطح بازارهای داخلی و خارجی و فراهم‌سازی برای بروز و معرفی خلاقیت و نوآوری‌ها با نگاهی متفاوت به ساخت و کاربرد صنایع دستی کرده است.

این مسئول با اشاره به رویکردهای فراخوان مسابقه طراحی در صنایع دستی گفت: کاربرد در دکوراسیون مکان‌های گردشگری، اقامتی، مسکونی و لوازم منزل با تاکید بر رشته‌های بومی استان، توسعه و ارتقای سطح کیفی محصولات صنایع دستی متناسب با نیاز امروز جامعه، بسترسازی برای کشف و بروز استعدادهای نو، بهینه‌سازی و تحول در تولیدات از دیدگاه طراحی به مفهوم کلی و معرفی الگوهای موفق به تولیدکنندگان با هدف ایجاد تحول در نظام تولید این محصولات از جمله این رویکردها است.

بحرینی معرفی آخرین تلاش‌ها و دستاوردهای هنرمندان در حوزه‌های مختلف طراحی، تکنیک، مواد اولیه، کاربری، ابزار و فناوری‌های نوین، ایجاد زمینه و فضای رقابتی سالم در سطح حرفه‌ای میان هنرمندان و صنعتگران در راستای خلق ایده‌های نوین، زمینه‌سازی برای تعامل و تبادل تجربیات میان هنرمندان و نمایش و معرفی آثار برتر در این حوزه را از دیگر رویکردهای برگزاری این مسابقه برشمرد.

وی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در این مسابقه تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۵ مهلت دارند، اضافه کرد: شرکت در این مسابقه برای عموم هنرمندان اعم از متخصصان در رشته صنایع دستی و طراحی صنعتی و دیگر رشته‌ها مشروط بر رعایت ضوابط آزاد است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: زمان بررسی آثار ۲۵ فروردین‌ماه ۹۵ و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده ۳۰ فروردین‌ماه ۹۵ در نگارخانه صنایع دستی این اداره‌کل است، ضمن اینکه از برترین‌ها در ۱۲ اردیبهشت‌ماه تقدیر می‌شود.

بحرینی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت این اداره‌کل به نشانی http://qomchto.ir و برای شرکت در بخش ویژه سنگ آلاباستر به سایت http://www.alabasteration.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbawbf.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما