دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : 36845
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن اوج وفاداری خود را به امام نشان داد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن 57، اوج موقعیت‌شناسی و وفاداری خود را به اسلام، امام و جریان انقلاب نشان داد.
نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن اوج وفاداری خود را به امام نشان داد
به گزارش قم نیوز، احمد حسینی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی(ره)، بیان کرد: بیعت تاریخی، منحصربفرد و شجاعانه همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن سال ۵۷ در مدرسه علوی، در حالی که از یک سو چند روز از ورود امام به ایران گذشته و دولت بختیار همچنان مدعی مقاومت در مقابل انقلاب بود و از سویی دیگر، مردم هنوز ارتش را در مقابل قیام خود می‌دیدند، به مثابه بمبارانی سهمگین و غافلگیرکننده بر سر رژیم ظالم طاغوت بود.

وی افزود: این بیعت تاریخی ضمن تقویت روحیه انقلاب و اعلام همبستگی خجسته ارتش با ملت، روند سرنگونی نظام ستمشاهی را تسریع بخشید، توطئه طاغوتیان در اقدام برای کودتا و قتل عام مردم را نقش بر آب کرد و ۱۹ بهمن ۵۷ را به عنوان نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه انقلاب ثبت کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به فساد بخش اعظمی از سردمداران ارتش در دوران طاغوت گفت: به‌جز سردمداران فاسد، بدنه بیداردل و متعهد ارتش، جزئی از قاطبه ملت و همراه با نهضت انقلاب اسلامی و امام بودند که اوج این همراهی را در روز بیعت تاریخی همافران متجلی ساختند.

وی با بیان سیر تاریخی نقش‌آفرینی ارتش در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس یادآور شد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وفاداری خود را به اسلام، نظام و میهن اسلامی و مردم را علاوه بر ایام پیروزی انقلاب، در برهه‌های مختلفی چون دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پاسخ قاطع به تجاوز دشمن بعثی در روزهای نخست جنگ تحمیلی و دوران هشت سال دفاع مقدس و پشتیبانی موثر تیزپروازان نیروی هوایی از عملیات‌ها و یگان‌های رزم رزمندگان اسلام و سال‌های بعد از جنگ تاکنون، با موقعیت شناسی و عمل به هنگام خود به بهترین وجه به اثبات رسانده‌ است.

حسینی موقعیت‌شناسی و عمل به هنگام را از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خواند و اضافه کرد: موقعیت‌شناسی ویژگی ممتازی است که در رهنمودهای امام عظیم‌الشان و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی نیروی هوایی در کشور، منطقه و جهان عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح به ویژه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، مرز هوایی کشور را به اعتراف سازمان‌های جهانی به امن‌ترین مرزهای هوایی منطقه تبدیل کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی هوایی ارتش گفت: در این روز فرخنده، یاد و خاطره شهیدان بابایی‌ها، اکبری‌ها، شیرودی‌ها و دیگر شهدای نیروی هوایی ارتش و بیش از ۵۰ هزار شهید و ده‌ها هزار جانباز و آزاده از فرزندان غیور این مرز و بوم در شجره طیبه ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم و در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گرفته، به ارواح قدسی آنان درود می‌فرستیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcftcdm.w6dvjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما