چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 36909
۲۲ بهمن‌ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن اعلام وفاداری به اسلام و نظام است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن اعلام وفاداری به اسلام و نظام است و با حضور گسترده مردم دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی ناامید و مایوس می‌شوند.
شرکت در راهپیمایی 22 بهمن اعلام وفاداری به اسلام و نظام است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: برای انسان کافی است که آنچه بر خود نمی‌پسندد بر دیگران روا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند صفت حب ذات را آفریده تا حافظ انسان و سبب ترقی او شود، زیرا سبب کار، تلاش و فعالیت می‌شود و حب ذات موتوری است که چرخ‌های وجود انسان را در مسیر پیشرفت و تکامل به حرکت درمی‌آورد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر حب ذات افراطی شود، زیان‌های فراوانی دارد، گفت:‌ فرد عیوب خود را نمی‌بیند و آنها را محاسن می‌داند و در برابر دیگران به هر کاری می‌پردازد، خود و دیگران را به دو چشم دیدن خطر بزرگ برای انسان و جوامع انسانی بوده و تمام بلاهای امروز جوامع به همین دلیل است.

وی خاطرنشان کرد: این روحیه باید در جامعه و افراد زنده شود، به عنوان مثال اگر دوست نداری نگاه آلوده به ناموست کنند، نگاه آلوده به ناموس دیگران نکن، اگر دوست داری احترامت حفظ شود، احترام دیگران را نیز حفظ کن.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به فرارسیدن ۲۲ بهمن و روز پیروزی انقلاب گفت: همه وظیفه دارند در این راهپیمایی شرکت کنند، باید علاوه بر اینکه دیگران را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت می‌کنیم، به آن عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به ما نعمت ملت خوب و باهوش را عطا کرده است و با وجود همه تنگناهایی که به وسیله تحریم‌ها به وجود آمده و هنوز نیز ادامه دارد زمانی که مسائلی پیش می‌آید که سرنوشت کشور، اسلام و نظام به آن بستگی دارد، همه مردم این مشکلات را فراموش می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام وفاداری به اسلام، نظام و کشور است، گفت: با حضور گسترده در راهپیمایی دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی ناامید و مایوس می‌شوند؛ از نقاط مختلف دنیا خبرنگاران آمده‌اند، تا حضور مردم را بررسی کنند و آن را نشانه‌ای برای اقبال مردم نسبت به نظام قرار می‌دهند و سپس تجزیه و تحلیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نباید کاری کرد که دشمن شاد شود و آنها بگویند تحریم‌ها و محدودیت‌ها موثر بوده است و بنابراین باید نشان دهیم که فشارها در مسائل سرنوشت‌ساز اثر ندارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ابراز کرد: امیدواریم از آزمون راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات سربلند بیرون آییم، البته نسبت به این مطلب مطمئن هستیم که مردم سربلند از این آزمون‌ها خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن بحث وفاداری به نظام است و کاری به مسئله برجام ندارد و مربوط به اصل انقلاب، خون‌های شهیدان، جنگ تحمیلی هشت ساله، قربانی‌های قبل و پس از انقلاب و عظمت کشور ایران در منطقه است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgyy9w.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما